SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

YouTube przegrał w sądzie. Świadomie narusza prawa autorskie?

Amerykański sąd apelacyjny uchylił wyrok sądu niższej instancji, który stanął po stronie serwisu YouTube w sporze z koncernem Viacom.

YouTube przegrał w sądzie. Świadomie narusza prawa autorskie?

W 2010 roku sąd oddalił pozew Viacom, uznając że YouTube zgodnie z przepisami prawa usuwał naruszające prawa autorskie materiały natychmiast gdy został o nich poinformowany. Tamto orzeczenie potwierdziło także słuszność linii obrony serwisu, który powoływał się na Digital Millennium Copyright Act, czyli prawo, według którego firmy internetowe nie są odpowiedzialne za treści jakie użytkownicy umieszczają na stronach w sieci, jeśli nie mają świadomości, że naruszają one prawa autorskie.

Niedługo potem Viacom złożył od tej decyzji apelację w sądzie w Nowym Jorku (2nd U.S. Circuit Court of Appeals), który teraz uchylił wyrok sądu niższej instancji, stwierdzając że "sąd mógłby dojść do wniosku, że YouTube miał wiedzę lub świadomość" na temat naruszenia praw autorskich "przynajmniej w odniesieniu do kilku konkretnych klipów".

W orzeczeniu czytamy, że sąd powinien ponownie zbadać, czy YouTube celowo nie przymykał oczu na fakt, że niektórzy jego użytkownicy wrzucali do serwisu materiały wideo chronione prawami autorskimi. Sprawa została skierowana do ponownego rozpatrzenia.

Co ciekawe, w ostatnich dniach YouTube rozszerzył ofertę swojej wypożyczalni filmów o pozycje z katalogu należącej do Viacom wytwórni Paramount Pictures (więcej na ten temat).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: YouTube przegrał w sądzie. Świadomie narusza prawa autorskie?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
zabadase
oczywiście, że yt świadomie przymyka oko i ma sprytny regulamin, który przenosi odpowiedzialność na tych, co wrzucają - tak jest wszędzie; wszystkie te serwisy typu wrzuta, patrz, demotywatory, kwejki itd... ta sama cyniczna zasada - "to użytkownicy wrzucają materiały, my nie wiemy, że to nie oni są autorami; przecież regulamin..."... np. na wrzucie piosenka wrzucona 20 razy - co to znaczy? że kazik ma 20 kont i se ten sam numer 20 razy wrzucił?
0 0
odpowiedź
User
poirytowany
beznadziejny tytul -> beznadziejny serwis
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing