YouTube wyłącza reklamy na kanałach antyszczepionkowców

YouTube wyłączył wyświetlanie reklam przy treściach zamieszczanych w serwisie przez środowiska antyszczepionkowców. Firma wyjaśnia, że publikowanie materiałów mogących mieć niebezpieczny wpływ na użytkowników jest sprzeczne z regulaminem platformy.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
YouTube wyłącza reklamy na kanałach antyszczepionkowców
Jeden z kanałów prowadzonych przez antyszczepionkowców, fot.: YouTube

W połowie lutego br. walkę z szerzeniem propagandy przez środowiska antyszczepionkowe zapowiedział Facebook obiecując m.in. usunięcie tego typu treści z rekomendacji.

Teraz podobną decyzję podjął serwis YouTube, na którym prowadzone są kanały i publikowane są filmy przygotowane przez grupy przeciwników szczepienia dzieci.

Platforma poinformowała, że zablokowała wyświetlanie reklam towarzyszących materiałom o charakterze antyszczepionkowym. Restrykcje dotyczą zarówno pojedynczych filmów, jak i całych kanałów, wśród których znalazły się LarryCook333, VAXXED TV oraz iHealthTube, które w sumie mają ponad 473 tys. subskrybentów.

W komunikacie YouTube wyjaśnił, że zamieszczanie w serwisie niebezpiecznych i szkodliwych dla użytkowników treści jest sprzeczne z regulaminem platformy. Decyzja YT oznacza że kanały antyszczepionkowców nie będą czerpać wpływów z reklam pojawiających się przy nadawanych materiałach.

Jeszcze przed podjęciem decyzji o zablokowaniu antyszczepionkowcom możliwości monetyzacji treści kilka firm usunęło swoje reklamy przy tego typu materiałach. Nastąpiło to po kilku alarmujących publikacjach medialnych, m.in. w serwisie BuzzFeed.

Z analiz firmy MediaRadar wynika, że w 2018 r. przychody reklamowe YouTube’a wzrosły o 11 proc. Za 30 proc. przychodów YT w ub.r. odpowiadały firmy z segmentu mediów i rozrywki, zaś aż 15,5 proc. wpływów dostarczyli tylko trzej reklamodawcy – firma ubezpieczeniowa Geico (6 proc.), koncern Samsung (5,5 proc.) oraz Disney (4 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

FilmBox+ w ofercie dużego operatora

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje

CCC odpiera tezy ws. działalności w Rosji. Wyda miliony na swoje akcje

Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Michał Okoński z nową rolą

Zmiany w "Tygodniku Powszechnym". Michał Okoński z nową rolą

Piotr Chrobot nowym liderem kreatywnym w zespole OS3

Piotr Chrobot nowym liderem kreatywnym w zespole OS3

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii
Materiał reklamowy

Starsze pokolenia o edukacji zdrowotnej w szkołach - badanie opinii

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem

Szef sponsoringu sportowego Michał Rutkowski żegna się z Orlenem