Z TikTokiem w USA żegna się ważny menadżer

Jack Bamberger, w amerykańskim TikToku odpowiedzialny za współpracę z rynkiem reklamowym, pożegnał się z platformą 3 stycznia – podał branżowy AdWeeek.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Z TikTokiem w USA żegna się ważny menadżer

Jack Bamberger pracował w TikToku zaledwie osiem miesięcy jako dyrektor generalny ds. działalności agencyjnej, na tym stanowisku był główną osobą kontaktową z rynkiem reklamowym. Był także odpowiedzialny za globalne rozwiązania biznesowe platformy.  Ma 20-letnie doświadczenie w mediach cyfrowych i tradycyjnych, które zdobywał m.in. na kluczowych stanowiskach w Verizon Media, AOL, WPP, Dentsu.

Menadżer odchodzi z firmy na chwilę przed ogłoszeniem kluczowej dla dalszego funkcjonowania platformy w USA decyzji Sądu Najwyższego. 10 stycznia rozpatrzy on skargę ByteDance dotyczącą przyjętej w połowie ubiegłego roku ustawy zobowiązującej chińską platformę do zbycia aktywów TikToka w USA lokalnemu właścicielowi. W przeciwnym razie już 19 stycznia dojdzie do praktycznej blokady aplikacji w całych Stanach Zjednoczonych.

Bamberger jest również przewodniczącym zarządu Amerykańskiej Federacji Reklamy (AAF).

Amerykańscy politycy, reprezentujący zarówno Demokratów, jak i Republikanów, wielokrotnie wyrażali silne zaniepokojenie i krytykę wobec TikToka. Przed zagrożeniami związanymi z platformą ostrzegały również służby, w tym dyrektor FBI Christopher Wray, który wskazywał na ryzyko dla bezpieczeństwa narodowego. Według niego, z uwagi na praktycznie brak wyraźnych granic między sektorem biznesowym a władzami w Chinach, tamtejsze służby mogą mieć dostęp do wrażliwych danych amerykańskich użytkowników, wpływać na działanie algorytmów rekomendacji w celu prowadzenia operacji wpływu oraz potencjalnie monitorować urządzenia z zainstalowaną aplikacją.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"