Za 994 mln dolarów Take-Two przejmuje Codemasters

Koncern Take-Two Interactive Software, producent popularnych gier wideo zawarł umowę przejęcia innego gracza na tym rynku, firmy Codemasters. Wartość transakcji wynosi 994 mln dolarów, jej zakończenie zaplanowano na pierwszy kwartał 2021 roku.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Za 994 mln dolarów Take-Two przejmuje Codemasters

Ostatnio w segmencie gier wideo pojawiają się oznaki powolnej konsolidacji rynku. Przykładem może być przejęcie za 7,5 mld dolarów przez Microsoft firmy Bethesda. Z kolei kilka miesięcy wcześniej Sony kupiło Insomniac Games, firmę stojącą za serią gier z postacią Spider-Mana.

Take-Two bierze Codemasters

Teraz pojawiła się informacja o tym, że koncern Take-Two Interactive Software kupuje innego producenta gier, firmę Codemasters.

Take-Two jest znana z produkcji takich tytułów jak Grand Theft Auto, Borderlands, Red Dead Redemption czy gier sportowych z serii 2K Games.

Z kolei brytyjska firma Codemasters jest najbardziej znana z gier wyścigowych. W swoim portfolio ma takie pozycje jak DiRT, Project Cars oraz symulatory wyścigów na licencji F1.

Według zapowiedzi za zakup Codemasters Take-Two ma zapłacić kwotę 994 mln dol., a zakończenie transakcji zaplanowano na pierwszy kwartał 2021 r.

Po zakupie Codemasters Take-Two stanie się właścicielem praw do gier tego producenta, przejmie także zespół zajmujący się rozwojem tytułów o tematyce wyścigowej. W środowisku pojawiły się spekulacje o tym, że po przejęciu Codemasters może zacząć stosować w swoich produkcjach systemy mikropłatności, bowiem ten system monetyzacji tytułów jest od dawna stosowany szeroko w grach pochodzących od Take-Two.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały