SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zakaz reklam fast-foodów zmniejszyłby otyłość u dzieci

Wprowadzenie w USA zakazu reklam fast-foodów w trakcie programów dla najmłodszych widzów zmniejszyłoby o 18 procent liczbę otyłych dzieci w wieku od 3 do 11 lat i o 14 procent wśród nastolatków w wieku od 12 do 18 lat.

Tak przynajmniej wynika z badania przeprowadzonego przez organizację badawczą National Bureau of Economic Research (NBER) - informuje serwis Marketing Charts.

W badaniu analizowano liczbę godzin reklam fast-foodów oglądanych tygodniowo przez dzieci w amerykańskiej telewizji i znaleziono bezpośredni związek między tymi reklamami a częstotliwością występowania otyłości wśród dzieci. Poza udowodnieniem, że reklamy fast-foodów powodują tycie u dzieci, okazało się również, że reklamy te mają wyraźniejszy wpływ na chłopców niż na dziewczynki.

Pomimo że autorzy badania twierdzą, iż wprowadzenie zakazu dla wspomnianych reklam byłoby skuteczne, to zastanawiają się czy taki wysoki poziom zaangażowania władz oraz koszty wprowadzenia tego typu polityki w życie byłyby praktyczną opcją. Jedynymi krajami na świecie, w których zakazany jest komercyjny sponsoring programów dla dzieci, są obecnie Szwecja, Norwegia i Finlandia.

Badanie pokazuje również, że istnieje 80-procentowe prawdopodobieństwo, iż otyły nastolatek będzie także otyłym dorosłym oraz że w wyniku otyłości każdego roku w USA umiera ponad 300 tysięcy osób.

Otyłość wśród dzieci stała się za oceanem wielkim zdrowotnym problemem. Według szacunków rządowej agencji Centers for Disease Control (CDC), między 1970 a 1999 rokiem odsetek cierpiących na nadwagę dzieci w wieku od 6 do 11 lat zwiększył się ponad trzykrotnie, do poziomu 13 procent. Znacząco wzrósł również odsetek otyłych nastolatków w wieku od 12 do 19 lat, do poziomu 14 procent.

źródło: Marketing Charts

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zakaz reklam fast-foodów zmniejszyłby otyłość u dzieci

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl