SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik

Jesienią ub.r. polskie serwisy zakupów grupowych odwiedziło prawie o połowę internautów mniej niż rok wcześniej. Więcej niż 50 proc. użytkowników straciły Gruper.pl, Citeam.pl, Mydeal.pl i Okazik.pl.

Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik

O spadkach popularności czołowych serwisów social shoppingowych informowaliśmy już w październiku ub.r. Groupon.pl, Gruper.pl i Citeam.pl w miesiącach letnich miały bowiem dużo mniej użytkowników niż przed rokiem. Największy spadek zanotował Groupon - z 3,7-3,8 mln real users latem 2011 roku do 2,3 mln rok później (zobacz szczegóły).

Okazuje się, że użytkowników straciły nie tylko czołowe serwisy i ta tendencja nie wyhamowała w ostatnich miesiącach ub.r. W listopadzie Groupon miał 2,2 mln real users, a w grudniu - już tylko 1,85 mln. Liczba użytkowników Citeam.pl (należącego do Grupy Allegro) zmalała poniżej miliona, a w przypadku Grupera zapikowała w listopadzie do 600 tys.

Żaden z pozostałych serwisów nie przekroczył w listopadzie ani grudniu ub.r. poziomu 300 tys. real users. Tymczasem w październiku 2011 roku po ponad 300 tys. użytkowników odwiedziło dwie witryny (Fastdeal.pl i HappyDay.pl), a kolejna - Mydeal.pl - zanotowała 640 tys. real users.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Serwisy zakupów grupowych w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwisreal userszasięg
groupon.pl2 237 43611,54%
citeam.pl962 3454,96%
gruper.pl606 8593,13%
mydeal.pl286 6981,48%
fastdeal.pl245 3261,27%
cuppon.pl135 0950,70%
sweetdeal.pl110 0010,57%
happyday.pl101 1910,52%
okazik.pl91 9450,47%
godealla.pl74 1470,38%


Dziesięć największych witryn social shoppingowych w listopadzie ub.r. miało w sumie 4,85 mln real users, a w grudniu - 4,63 mln. To mniej więcej połowa ich zasięgu z października 2011 roku, kiedy zanotowały łącznie 9,23 mln użytkowników.

Groupon.pl w listopadzie ub.r. odwiedziło 1,26 mln użytkowników mniej niż w październiku 2011 (to spadek o 36 proc.). Stosunkowo więcej straciły w skali roku mniejsze serwisy. Citeam.pl i Mydeal.pl miały o 56 proc. real users mniej, a Gruper.pl - aż o 62 proc. mniej.

Spadek liczby użytkowników Okazik.pl wyniósł 60 proc., a HappyDay.pl - 68 proc. Przy czym ten drugi serwis (należący do Agory) w maju ub.r. zawęził ofertę do turystyki, a na początku br. został zawieszony (więcej na ten temat).

Serwisy zakupów grupowych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwislistopad 2012październik 2011
real userszasięgreal userszasięg
groupon.pl2 237 43611,54%3 499 80118,45%
citeam.pl962 3454,96%2 175 38611,47%
gruper.pl606 8593,13%1 588 2668,37%
mydeal.pl286 6981,48%639 5443,37%
fastdeal.pl245 3261,27%327 5261,73%
cuppon.pl135 0950,70%177 4930,94%
sweetdeal.pl110 0010,57%185 4370,98%
happyday.pl101 1910,52%318 0641,68%
okazik.pl91 9450,47%227 1561,20%
godealla.pl74 1470,38%87 4780,46%


W grudniu Groupon miał 390 tys. użytkowników mniej niż w listopadzie, za to Gruper - 300 tys. więcej. Minimalne zmiany zanotowały Citeam.pl i Mydeal.pl, a niewielkie spadki - Fastdeal.pl, Cuppon.pl i Sweetdeal.pl.

Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius)
serwisgrudzień 2012listopad 2012
real userszasięgreal userszasięg
groupon.pl1 849 3889,56%2 237 43611,54%
citeam.pl978 7485,06%962 3454,96%
gruper.pl908 5384,70%606 8593,13%
mydeal.pl278 3831,44%286 6981,48%
fastdeal.pl182 1470,94%245 3261,27%
cuppon.pl108 3800,56%135 0950,70%
sweetdeal.pl96 3720,50%110 0010,57%
okazik.pl91 9160,48%91 9450,47%
happyday.pl70 1190,36%101 1910,52%
godealla.pl70 0840,36%74 1470,38%
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rychu 007
Groupon traci głownie dlatego, że w wypadku nie wykupienia towaru w przewidzianym terminie, nie oddaje pieniędzy. O tych praktykach nie ma słowa w regulaminie i dziwne się wydaje dlaczego NIKT. mimo wielu interwencji nie zablokuje tych poczynań.
Służę dowodami !
odpowiedź
User
k
Hm, nie kupiłeś w wyznaczonym terminie i dziwisz się, że pieniądze Ci przepadły...? Czy jak kupujesz wycieczkę na 12 sierpnia, to 18 sierpnia żądasz zwrotu pieniędzy, bo nie miałeś czasu na nią pojechać...? Dżizas...
odpowiedź
User
pełen podziwu
rychu 007 niezły z Ciebie "spryciarz" ....:)
odpowiedź