SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik

Jesienią ub.r. polskie serwisy zakupów grupowych odwiedziło prawie o połowę internautów mniej niż rok wcześniej. Więcej niż 50 proc. użytkowników straciły Gruper.pl, Citeam.pl, Mydeal.pl i Okazik.pl.

Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik

O spadkach popularności czołowych serwisów social shoppingowych informowaliśmy już w październiku ub.r. Groupon.pl, Gruper.pl i Citeam.pl w miesiącach letnich miały bowiem dużo mniej użytkowników niż przed rokiem. Największy spadek zanotował Groupon - z 3,7-3,8 mln real users latem 2011 roku do 2,3 mln rok później (zobacz szczegóły).

Okazuje się, że użytkowników straciły nie tylko czołowe serwisy i ta tendencja nie wyhamowała w ostatnich miesiącach ub.r. W listopadzie Groupon miał 2,2 mln real users, a w grudniu - już tylko 1,85 mln. Liczba użytkowników Citeam.pl (należącego do Grupy Allegro) zmalała poniżej miliona, a w przypadku Grupera zapikowała w listopadzie do 600 tys.

Żaden z pozostałych serwisów nie przekroczył w listopadzie ani grudniu ub.r. poziomu 300 tys. real users. Tymczasem w październiku 2011 roku po ponad 300 tys. użytkowników odwiedziło dwie witryny (Fastdeal.pl i HappyDay.pl), a kolejna - Mydeal.pl - zanotowała 640 tys. real users.

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2012 roku

Serwisy zakupów grupowych w listopadzie 2012 (Megapanel PBI/Gemius)
serwis real users zasięg
groupon.pl 2 237 436 11,54%
citeam.pl 962 345 4,96%
gruper.pl 606 859 3,13%
mydeal.pl 286 698 1,48%
fastdeal.pl 245 326 1,27%
cuppon.pl 135 095 0,70%
sweetdeal.pl 110 001 0,57%
happyday.pl 101 191 0,52%
okazik.pl 91 945 0,47%
godealla.pl 74 147 0,38%


Dziesięć największych witryn social shoppingowych w listopadzie ub.r. miało w sumie 4,85 mln real users, a w grudniu - 4,63 mln. To mniej więcej połowa ich zasięgu z października 2011 roku, kiedy zanotowały łącznie 9,23 mln użytkowników.

Groupon.pl w listopadzie ub.r. odwiedziło 1,26 mln użytkowników mniej niż w październiku 2011 (to spadek o 36 proc.). Stosunkowo więcej straciły w skali roku mniejsze serwisy. Citeam.pl i Mydeal.pl miały o 56 proc. real users mniej, a Gruper.pl - aż o 62 proc. mniej.

Spadek liczby użytkowników Okazik.pl wyniósł 60 proc., a HappyDay.pl - 68 proc. Przy czym ten drugi serwis (należący do Agory) w maju ub.r. zawęził ofertę do turystyki, a na początku br. został zawieszony (więcej na ten temat).

Serwisy zakupów grupowych rok po roku (Megapanel PBI/Gemius)
serwis listopad 2012 październik 2011
real users zasięg real users zasięg
groupon.pl 2 237 436 11,54% 3 499 801 18,45%
citeam.pl 962 345 4,96% 2 175 386 11,47%
gruper.pl 606 859 3,13% 1 588 266 8,37%
mydeal.pl 286 698 1,48% 639 544 3,37%
fastdeal.pl 245 326 1,27% 327 526 1,73%
cuppon.pl 135 095 0,70% 177 493 0,94%
sweetdeal.pl 110 001 0,57% 185 437 0,98%
happyday.pl 101 191 0,52% 318 064 1,68%
okazik.pl 91 945 0,47% 227 156 1,20%
godealla.pl 74 147 0,38% 87 478 0,46%


W grudniu Groupon miał 390 tys. użytkowników mniej niż w listopadzie, za to Gruper - 300 tys. więcej. Minimalne zmiany zanotowały Citeam.pl i Mydeal.pl, a niewielkie spadki - Fastdeal.pl, Cuppon.pl i Sweetdeal.pl.

Serwisy zakupów grupowych miesiąc po miesiącu (Megapanel PBI/Gemius)
serwis grudzień 2012 listopad 2012
real users zasięg real users zasięg
groupon.pl 1 849 388 9,56% 2 237 436 11,54%
citeam.pl 978 748 5,06% 962 345 4,96%
gruper.pl 908 538 4,70% 606 859 3,13%
mydeal.pl 278 383 1,44% 286 698 1,48%
fastdeal.pl 182 147 0,94% 245 326 1,27%
cuppon.pl 108 380 0,56% 135 095 0,70%
sweetdeal.pl 96 372 0,50% 110 001 0,57%
okazik.pl 91 916 0,48% 91 945 0,47%
happyday.pl 70 119 0,36% 101 191 0,52%
godealla.pl 70 084 0,36% 74 147 0,38%
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zakupy grupowe tracą użytkowników - najbardziej Gruper, Citeam, MyDeal i Okazik

15 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rychu 007
Groupon traci głownie dlatego, że w wypadku nie wykupienia towaru w przewidzianym terminie, nie oddaje pieniędzy. O tych praktykach nie ma słowa w regulaminie i dziwne się wydaje dlaczego NIKT. mimo wielu interwencji nie zablokuje tych poczynań.
Służę dowodami !
13 24
odpowiedź
User
k
Hm, nie kupiłeś w wyznaczonym terminie i dziwisz się, że pieniądze Ci przepadły...? Czy jak kupujesz wycieczkę na 12 sierpnia, to 18 sierpnia żądasz zwrotu pieniędzy, bo nie miałeś czasu na nią pojechać...? Dżizas...
28 11
odpowiedź
User
pełen podziwu
rychu 007 niezły z Ciebie "spryciarz" ....:)
17 8
odpowiedź
User
PR
Nie niewne, że są coraz mniej popularne. TZw. super oferty, czesto wcześniek mają zawyżone ceny i tak naprawdę nawet bez kupomu można podobną lub taką samą rzecz nabyć w nawet niżej cenie.
17 9
odpowiedź
User
Gość
Rzeczywiście bardzo często te serwisy reklamują coś jako superofertę, a cena produktu jest ,,obniżona" o kilkadziesiąt procent, ale po porównaniu cen tej samej rzeczy w sklepach internetowych okazuje się, że to żadna promocja.
17 9
odpowiedź