SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zakupy spożywcze w internecie: soki i napoje najpopularniejsze, Tesco liderem

Ponad połowa osób kupujących artykuły spożywcze online robi to regularnie co najmniej raz w miesiącu. 44% respondentów planuje utrzymać swoją aktywność w tym aspekcie na tym samym poziomie, a 17% deklaruje częstsze kupowanie produktów spożywczych za pośrednictwem internetu - wynika z raportu IRCenter.

fot. shuttlerstockArticle

Najczęściej kupowaną kategorią produktów spożywczych są soki i napoje - wskazuje je 40% respondentów.

Coraz częściej klienci sklepów online decydują się na zakup produktów ze stosunkowo krótkim terminem przydatności: świeżych owoców, warzyw, czy też mięsa i wędlin. Jednocześnie wśród osób kupujących wyłącznie offline, świeżość towaru nadal pozostaje jedną z głównych barier w zapełnianiu lodówki za pośrednictwem internetu.

Internauci robiący zakupy spożywcze w internecie to osoby o stabilnej sytuacji finansowej. Ponad połowa z nich chce być informowana za pośrednictwem mailingu o dostępnych nowościach i aktualnych promocjach. Pomimo że transakcje odbywają się wciąż w znaczącej przewadze na urządzeniach stacjonarnych lub laptopach, to dodatkowo 1 na 4 klientów korzysta z aplikacji mobilnych związanych z produktami spożywczymi, głównie należących do sieci supermarketów.

Wśród najczęściej wybieranych sieci spożywczych dominuje Tesco - ponad 40% respondentów wskazało etesco.pl jako miejsce robienia zakupów w sieci. Dużo miejsca zajmują również e-sklepy nienależące do największych w Polsce sklepów wielkopowierzchniowych, a opierające swoją ofertę na produktach specjalistycznych. Często pojawiającym się w tym kontekście formatem były sklepy ze zdrową żywnością (internauci deklarujący korzystanie z ich oferty nie wymieniali konkretnych nazw domen handlowych, a jedynie wspominali ogólnie o kategorii).

W przypadku aplikacji mobilnych na system Android należących do sieci handlowych największą popularnością cieszy się Twoja Biedronka – w sierpniu odnotowała ona niecałe 3 miliony wywołań. Z kolei najbardziej zasięgowymi aplikacjami wśród użytkowników smartfonów z systemem Google są aplikacje Lidla i Carrefoura.

Dane z raportu IRCenter są oparte o badanie CAWI przeprowadzone przez LeadR we wrześniu 2016 r. na próbie n=576 internautów robiących zakupy spożywcze (online bądź offline) oraz skan zachowań użytkowników urządzeń mobilnych realizowany przez Spicy Mobile.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zakupy spożywcze w internecie: soki i napoje najpopularniejsze, Tesco liderem

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
pavv
Do najbliższego spożywczaka mam 50 m, do warzywniaka 100 m, do monopolowego z wyszukanymi alkoholami 400 m, a do placu targowego 600 m więc po co mi zakupy spożywki przez Internet.
odpowiedź
User
piotr
Do najbliższego spożywczaka mam 50 m, do warzywniaka 100 m, do monopolowego z wyszukanymi alkoholami 400 m, a do placu targowego 600 m więc po co mi zakupy spożywki przez Internet.


bo pracuję od 9 do 19 i nie chce mi się jeszcze jechać do sklepu, stać w kolejkach etc. ?
odpowiedź