Zalando uruchamia centrum logistyczne pod Szczecinem. Ponad tysiąc pracowników obsługuje wysyłki do kilku krajów

Platforma Zalando uruchomiła oficjalnie swoje pierwsze w Polsce centrum logistyczne. Obiekt w Gardnie zatrudnia ponad tysiąc pracowników, którzy obsługują wysyłkę towarów zakupionych przez użytkowników Zalando między innymi z Polski, Niemiec oraz Austrii.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Zalando uruchamia centrum logistyczne pod Szczecinem. Ponad tysiąc pracowników obsługuje wysyłki do kilku krajów

Budowa przez Zalando centrum zlokalizowanego w Gardnie pod Szczecinem rozpoczęła się w 2016 r., teraz firma poinformowała o oficjalnym otwarciu obiektu.

Centrum w Gardnie ma 130 tys. m. kw. powierzchni i zaliczane jest do największych obiektów logistycznych w Polsce. Według Zalando wyposażone jest w najnowocześniejsze rozwiązania intralogistyczne, w tym dwie pięciopoziomowe wieże wysokiego składowania, które mogą pomieścić do kilkunastu milionów sztuk towaru.

Wysoki poziom automatyzacji zapewniają cztery sortowniki marki Optimus Sorters, które sortują produkty pod konkretne zamówienie. Centrum zarządzane jest przez zewnętrznego podwykonawcę – firmę Fiege, która na potrzeby obsługi zatrudnia ponad tysiąc pracowników. Obiekt obsługiwać będzie zamówienia głównie z Polski, Niemiec, Austrii, Austrii, Szwajcarii, Holandii i krajów nordyckich.

Zalando przygotowuje się do otwarcia kolejnych dwóch centrów w Polsce: pod Łodzią i w Olsztynku, obsługującego dostawy klubu zakupowego Zalando Lounge. Uruchomienie obu obiektów planowane jest na 2019 r.

W III kwartale 2018 roku platforma Zalando zanotowała wzrost przychodów o 11,7 procent przy stracie operacyjnej w wysokości 38,9 mln euro. Obecnie ze sklepu w całej Europie korzysta aktywnie 25,1 mln użytkowników, a średnia wartość koszyka wynosi 57,5 euro.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Tak zarabia Kanał Zero. O połowę więcej z reklam

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

Chiński e-commerce wart już ponad 11 mld zł w Polsce. Rząd mówi o nierównej konkurencji

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

"Zaufany ekspert" Meta pomógł reporterowi Reutera uruchomić fałszywe reklamy

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

WPP Media wykorzystuje dane z YouTube do rozwoju marketingu influencerów

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie
Materiał reklamowy

Hipercholesterolemia: przyczyny, objawy, leczenie

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol

Ruszyła zimowa kampania promująca Południowy Tyrol