Zalando przejęło markę modową Highsnobiety

Odzieżowa platforma e-commerce'owa Zalando kupiła większościowy pakiet udziałów w Highsnobiety, globalnej marce mediowej z zakresu mody i lifestylu.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Zalando przejęło markę modową Highsnobiety

Firmy nie ujawniają wartości transakcji. W wydanym komunikacie informują, że celem obu firm jest objęcie pozycji lidera w zakresie angażowania i inspirowania klientów. "Połączenie sił oraz wykorzystanie wzajemnie uzupełniających się atutów – kulturowego znaczenia marki Highsnobiety, jej autorytetu w dziedzinie mody, wiedzy i umiejętności storytellingu z know-how Zalando w obszarze e-commerce, a także z możliwościami operacyjnymi platformy – będzie stanowiło duży krok w kierunku realizacji tego planu" - napisano. Zaznaczono, że Highsnobiety będzie kontynuować niezależną działalność.

Highsnobiety jako kreatywny konsultant strategiczny, wesprze Zalando w rozwijaniu nowych, inspirujących przestrzeni i formatów na platformie. Dołączenie Highsnobiety do Zalando, ma pozwolić na wykorzystanie wiedzy i zasobów platformy do rozwoju własnych możliwości w zakresie e-commerce.

Marka Highsnobiety została założona w Berlinie w 2005 roku przez Davida Fischera, jako blog zapowiadający trend wzajemnego przenikania się streetwearu z luksusową modą.  Dziś Highsnobiety to działalność wydawnicza, doradztwo kreatywne i platforma handlowa. Marka zalicza się do najbardziej wpływowych globalnych głosów mówiących o luksusie w nowym ujęciu i szeroko pojętej kulturze.

Współpraca z Highsnobiety ma przyspieszyć realizację ambicji Zalando, aby stać się najlepszym miejscem dla streetwearu, nowoczesnego luksusu i źródłem inspiracji modowych, zwłaszcza dla młodszych, podążających za modą konsumentów.

W ramach umowy Highsnobiety zachowa swoją autonomię redakcyjną i kuratorską, a działalność wydawnicza i agencyjna pozostanie w pełni niezależna. Highsnobiety będzie nadal kierowane przez dwóch dyrektorów zarządzających, Davida Fischera i Jürgena Hopfgartnera, a założyciel David Fischer zachowa mniejszościowy pakiet udziałów w firmie.

Strony uzgodniły też, że nie będą ujawniać szczegółów finansowych. Przy tej transakcji, Highsnobiety korzystało z doradztwa Liontree, V14 - Vogel, Heerma & Waitz oraz Taxess. Natomiast Zalando doradzały firmy White&Case, PwC i McKinsey.

bg
Autor artykułu:
bg
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"