W segmencie B2C platforma Zalando osiągnęła w zeszłym kwartale 3,5 mld euro sprzedaży brutto, o 6,5 proc. więcej niż przed rokiem. Liczba jej aktywnych klientów zwiększyła się rok do roku o 5,9 proc. do 52,4 mln.
Za ile kupują klienci Zalando
Średnia wartość zakupów od klientów w ciągu ostatnich 12 miesięcy minimalnie zmalała – z 296,8 do 296,4 euro, zaś przeciętna wartość pojedynczych zakupów (z uwzględnieniem wzrostów) zwiększyła się z 60,4 do 61,1 euro.
W zeszłym kwartale przełożył się to na 2,18 mld euro przychodów, 41 mln euro skorygowanego zysku EBITDA i 20,6 mln euro zysku operacyjnego w segmencie B2C. Zalando podkreśliło, że swój program lojalnościowy Zalando Plus uruchomiło już w 13 krajach (w Polsce pojawił się w marcu), a w dalszej części roku wprowadzi go na pozostałych rynkach. Obecnie korzysta z niego 15 proc. klientów w krajach, gdzie już działa.

Z kolei w pionie B2B firma w zeszłym kwartale zanotowała 240 mln euro wpływów, 5,8 mln euro skorygowanego zysku EBITDA i 0,8 mln euro zysku operacyjnego.
Kwartalne przychody całego Zalando poszły w górę r/r o 7,9 proc. do 2,42 mld euro. Z drugiej strony koszty dostaw zwiększyły się z 550,5 do 591,5 mln euro, wydatki na marketing – ze 183,1 do 209,9 mln, a administracyjne – ze 122,8 do 125,6 mln.
W efekcie znacząco poprawiła się rentowność: na poziomie operacyjnym z 0,7 do 21,4 mln euro, a w ujęciu netto – z 8,9 mln straty do 9,9 mln zysku.

– Dziś Zalando ogłosiło mocne wyniki za pierwszy kwartał tego roku - przyspieszył wzrost i wzrosła rentowność, co potwierdza skuteczność naszej strategii ekosystemu – podkreślił w komunikacie prasowym Daniel Rogiński, general manager CEE Zalando
Zalando spodziewa się, że w całym 2025 roku jego sprzedaż brutto i przychody zwiększą się o 4–9 proc., zaś skorygowany zysk operacyjny wyniesie 530–590 mln euro.
Te prognozy nie uwzględniają efekty ogłoszonego pod koniec ub.r. przejęcia platformy About You, które ma zostać sfinalizowane latem.

Super
Dopiero co zachwycano się, a już została wchłonięta?