SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zarobki w branży marketingowej dalej rosną, ale wolniej niż rok wcześniej. 13,5 tys. zł dla account directora (raport)

68 proc. firm z sektora komunikacji marketingowej w ubiegłym roku zwiększyło przychody lub co najmniej utrzymało je na  dotychczasowym poziomie. Płace pracowników wzrosły średnio o 3,2 proc. Wśród typowych stanowisk najwyższe pensje są dla account directora (13,5 tys. zł), senior art directora (11,45 tys. zł), senior strategic plannera (11,3 tys. zł), senior copywritera (11,15 tys. zł) i media managera (11 tys. zł).

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

W tegorocznej edycji badania wynagrodzeń i stawek cennikowych w firmach sektora komunikacji marketingowej SAR wzięły udział 63 organizacje. Przekazały łącznie informacje o wynagrodzeniach ponad 5000 osób.

Przychody - plany i realizacja

SAR pytał firmy przede wszystkim o uzyskiwane przychody. Jak wskazano we wnioskach z raportu, część firm podeszła przed rokiem do prognoz w tym obszarze zbyt optymistycznie. Jednak 68 proc. badanych organizacji zwiększyła przychody lub utrzymała je na  dotychczasowym poziomie. 84 proc.  firm zakłada, że ich sytuacja będzie w roku 2019 nie gorsza niż w roku minionym.

Zatrudnienie i wynagrodzenia w marketingu

84 proc. badanych organizacji oczekuje, iż w roku 2019 zwiększy liczbę pracowników, albo co najmniej utrzyma ją na dotychczasowym poziomie. W ubiegłym roku co druga badana firma zwiększyła zatrudnienie, a co czwarta dokonała redukcji zatrudnienia.

Obecnie w branży komunikacji marketingowej pensje rosną - informuje w raporcie SAR. Porównując wyniki z lat 2018 i 2019 - dla płacy całkowitej  (obejmującej płacę gwarantowaną plus premie/prowizje i honoraria zmienne) - wzrost ten osiągnął przeciętnie poziom 3,2 proc. To jednak mniej niż rok wcześniej, gdy wzrost wyniósł 6 proc.

- W odniesieniu do poszczególnych stanowisk były obserwowane wzrosty płac wyższe od średniej, ale również dla wybranych stanowisk spadki poniżej przeciętnych danych z ubiegłego roku. Oczywiście nie oznacza to obniżek płac dla dotychczasowych pracowników, ale np. zatrudnienia nowych pracowników na niższych stawkach - informuje SAR.

W tabelach poniżej zaprezentowano wartości przeciętnych wynagrodzeń (rynkowa mediana), dla typowych stanowisk dla branży komunikacji marketingowej, dla  płacy gwarantowanej brutto.

Jest to wartość stałej płacy zapisana w umowie – dla osób zatrudnionych na podstawie umowy o pracę i umów cywilnych. Dla osób wystawiających faktury – uwzględniono wartość faktury netto (bez VAT), w PLN w wymiarze miesięcznym. Wynagrodzenie gwarantowane nie obejmuje składników zmiennych - takich jak premie, prowizje i honoraria zmienne.

W kontekście danych płacowych (wszystkie podane stawki netto) – mediana oznacza przeciętną wartość wynagrodzenia rynkowego dla danego stanowiska, przy czym należy pamiętać, iż poszczególne osoby mogą uzyskiwać poziomy wynagrodzenia niższe lub wyższe niż podana wartość przeciętnej płacy.

Praca w marketingu - stawki godzinowe

Badanie SAR obejmuje również określenie wartości stawek cennikowych (wg stanu na 1 kwietnia 2019), czyli prezentowanych klientom na etapie wyjściowym negocjacji kontraktu. Jak wskazano w raporcie, wartość stawek za godzinę pracy poszczególnych stanowisk jest wyrażona netto (bez VAT) w PLN i fakturowana przez firmę – nie należy więc mylić tej wartości z płacą netto uzyskiwaną przez pracowników.


Analizę  wynagrodzeń oraz stawek godzinowych pracowników agencji reklamowych, mediowych oraz agencji eventowych i brand design, przeprowadziła firma Willis Towers Watson Polska.

>>> Zobacz raport za 2017 rok

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Zarobki w branży marketingowej dalej rosną, ale wolniej niż rok wcześniej. 13,5 tys. zł dla account directora (raport)

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Janusz
Ale warto dodać, że to są stawki netto. U nas np. Creative Copywriter zarabia 25 k na reke na firmie. Wiadomo, etatowo jest nizej. A jak agencje malo placa, to ludzie przechodza. Dzis 10k to takie absolutne minimum.
odpowiedź
User
Qwerty
Może jako netto to jeszcze się zgadza, ale i tak zaniżone. Web developer za 8 brutto lub media planner za 5 brutto? Wiekszosc firm w Warszawie, za te stawki dobrze najeść można by sie było tylko na tych wystawnych eventach :D.
odpowiedź
User
Xd
Do komentujących - czy rozumiecie pojęcie mediany?
odpowiedź