Już nie poprosisz o pieniądze na Facebooku i Instagramie

Z Facebooka i Instagrama znika popularna funkcja pozwalająca na organizację zbiórek organizacji dobroczynnych działających w krajach Europejskiego Obszaru Gospodarczego. Ostatni dzień na tego rodzaju wpłaty to 30 czerwca 2024 roku.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Już nie poprosisz o pieniądze na Facebooku i Instagramie

Serwisy Mety – Facebook i Instagram – od 2017 roku pozwalały organizacjom pożytku publicznego – takim jak fundacje dobroczynne, stowarzyszenia i inne podmioty trzeciego sektora -  na zbieranie u siebie środków na wyznaczony cel. Dzięki temu w prosty sposób NGO’sy mogły gromadzić fundusze na swoje cele statutowe. Do gromadzenia środków ze zbiórek uprawnione były podmioty działające co najmniej dwa lata.

Zbiórki na Facebooku i Instagramie – ważny komunikat

W najnowszym komunikacie Mety czytamy: „Od 1 lipca 2024 r. narzędzia do zbiórek pieniędzy nie będą już dostępne dla organizacji dobroczynnych w Europejskim Obszarze Gospodarczym. Do tego czasu Twoja organizacja dobroczynna może korzystać z większości naszych narzędzi do zbiórek pieniędzy z niewielkimi ograniczeniami”. Darczyńcy mogą wspierać zbiórki do 30 czerwca tego roku. Meta przekaże ich założycielom wszystkie wpłaty do 15 lipca.  

To jednak nie oznacza całkowitego końca wsparcia dla organizacji pożytku publicznego. Jak podaje Meta, jej wewnętrzny zespół ds. wpływu społecznego bada opcje przekazywania datków za pośrednictwem wybranej platformy zbiórkowej. Pod uwagę brana jest opcja udoskonalenia przycisku „przekaż datek”, tak by kierował użytkowników Facebooka i Instagrama do kanałów organizacji, gdzie będą mogli wpłacać darowizny.

Jak dodano w komunikacie, zmiany będą miały wpływ na organizacje dobroczynne w Austrii, Belgii, Danii, Finlandii, Francji, Niemczech, Irlandii, Włoszech, Luksemburgu, Holandii, Norwegii, Polsce, Portugalii, Hiszpanii i Szwecji.

Facebook swego czasu podawał, że od 2015 r. do 2019r. jego społeczność zebrała za pomocą platformy 2 mld dol. na cele dobroczynne, z czego połowa pochodziła ze zbiórek urodzinowych. Na przestrzeni kilku lat aż 45 mln ludzi postanowiło wesprzeć na Facebooku inicjatywy, na których im zależy. W Polsce jeden z rekordów pojedynczej zbiórki na Facebooku ustanowiono w styczniu 2019 roku po śmierci prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza. Wtedy w akcji internautki Patrycji Krzymińskiej „Zapełnijmy ostatnią puszkę Pana Prezydenta dla WOŚP” zgromadzono niemal 16 mln zł.

W zeszłym kwartale Meta Platforms, właściciel Facebooka, Instagrama, WhatsAppa i Messengera, przy wzroście przychodów o 27 proc. do 36,45 mld dolarów zarobiła na czysto 12,37 mld dolarów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

Lawina gróźb wobec dziennikarza "Wyborczej". Wiąże to z tekstem o Cenckiewiczu

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

TVN szykuje jubileuszową edycję "MasterChefa". "Wyprawa poza Europę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych