Zdrowie, styl życia, muzyka, aktualności i polityka królują na podcastach

Najpopularniejsze wśród Polaków są podcasty o zdrowiu, stylu życia, muzyce oraz wydarzeniach aktualnych i polityce - wynika z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020”.

jsx
jsx
Udostępnij artykuł:

Badanie „Słuchacz podcastów w Polsce 2020” to druga edycja, miesięczny zasięg podcastów wzrósł rok do roku z 27 proc. w 2019 roku do 31 proc. w 2020 roku.

Jak pisaliśmy wcześniej, z badania wynika, że 31 proc. polskich internautów, czyli 9 mln osób, słucha regularnie podcastów. 81 proc. robi to w domu. 21 proc. słuchaczy podcastów to osoby decyzyjne w swoich miejscach pracy, a 26 proc. dysponuje dochodem w wysokości minimum 4 tys. zł netto.

Badani najchętniej słuchali podcastów wieczorami: co piąty robił to między godz. 21 a 23, nieco mniej wolało godziny 19-21 i 17,19. Zdaniem Tandem Media, pokazuje to, że „treści audio na żądanie są komplementarne dla oferty radiowej, chętniej wybieranej o poranku, a jednocześnie stanowią alternatywę dla innych mediów, które do tej pory królowały wieczorami”.

Niemal połowa respondentów w odpowiedzi na powody słuchania podcastów wskazywała, że chodzi o rozrywkę. Ponad jedna trzecia ankietowanych chce dowiedzieć się z podcastów czegoś o świecie.

Prawie co trzeci słuchacz podcastów wybiera te poświęcone zdrowiu i stylowi życia, a także muzyce oraz wiadomościom i polityce. Chętnie słuchane są także kryminalne, dotyczące rozrywki, psychologii oraz historii i społeczeństwa.

81 proc. badanych słucha podcastów w domu. Na kolejnych miejscach znalazły się samochód, spacer, praca, środki komunikacji oraz czas treningu. 47 proc. respondentów do słuchania wykorzystuje smartfony, zaś 26 proc. włącza audycje na laptopach.

Badanie zaprojektowane przez brokera kinowo-radiowo-podcastowego Tandem Media (pośredniczy m.in. w sprzedaży czasu reklamowego w stacjach radiowych Grupy Radiowej Agora) wykonało Publicis Groupe w listopadzie 2020 ub.r. Respondenci to 6365 internautów w wieku powyżej 15 lat.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Uczą, jak wspierać dzieci w internecie. Startuje program "Cyfrowe Mosty"

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Wydatki na prawa sportowe przyspieszą. Do 2030 r. wzrost o 20 proc.

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Pozew zbiorowy w związku z fuzją właściciela TVN

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Szczygieł, Dunikowska-Paź, "Spięty" i Kula z tytułami Ambasadorów Polszczyzny

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi

"Razem włączamy emocje" w reklamach Energi