SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Srebrny bilet dla TVP za frekwencję na kinowych pokazach „Zenka”

Telewizja Polska dostałą nagrodę Srebrnego biletu – nagrodę Stowarzyszenia „Kina polskie” za wysoką frekwencję w kinach na filmie „Zenek”. Film, którego publiczny nadawca był koproducentem, wszedł na ekrany w lutym 2020 roku. Obejrzało go w kinach ponad pół miliona widzów.

Plakat filmu "Zenek" o Zenku MartyniukuArticle

Wyróżnienie w imieniu TVP odebrała Monika Karasek, dyrektor biura sprzedaży i współpracy Telewizji Polskie, w trakcie 49. Forum „Wokół Kina”, które odbyło się w Gdyni.

Fabuła „Zenka” opowiada o fenomenie wykonawcy disco-polo, Zenona Martyniuka. Oparta jest na historii młodego, zdolnego chłopaka z podlaskiej wsi, który mimo różnych przeciwności realizuje swoje wielkie marzenie, by śpiewać i bawić tłumy. Dzięki uporowi, ciężkiej pracy i wielu wyrzeczeniom osiąga sukces, a jego utwory grane są przy rozmaitych okazjach w całej Polsce. W rolach Zenka Martyniuka wystąpili Krzysztof Czeczot i Jakub Zając. W pozostałych rolach na ekranie pojawiają się m.in. Klara Bielawka, Karol Dziuba, Magdalena Berus, Jan Frycz. W niektórych fragmentach filmu widzowie mogli zobaczyć samego Zenka Martyniuka, Limahla i zespół Bad Boys Blue. Koproducentem i dystrybutorem filmu jest Telewizja Polska.

 

„Zenek” zadebiutował w kinach 14 lutego 2020 roku. Z danych dystrybutorów wynika, że na 340 ekranach obejrzało go łącznie 507 719 widzów, lokując produkcję na ósmym miejscu wszystkich pozycji Box-office za 2020 rok.

W Nowy Rok 2021 roku produkcja trafiła premierowo na ekrany telewizorów. Obejrzało ją wówczas średnio 2,82 mln widzów. (dane Nielsen Audience Measurement). Z danych MOR wynika, że widzów było 3,4 mln.

Forum Wokół Kina to wydarzenie organizowane przez Pomorską Fundację Filmową w Gdyni i Gdyńskie Centrum Filmowe, we współpracy ze Stowarzyszeniem „Kina Polskie”. Forum skupia środowisko związane z dystrybucją i rozpowszechnianiem filmów – producentów, właścicieli i operatorów kin, producentów sprzętów filmowego i usługodawców związanych
z branżą kinową i dystrybutorów.

Udział TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów w 2020 roku wyniósł 9,66 proc.

Dołącz do dyskusji: Srebrny bilet dla TVP za frekwencję na kinowych pokazach „Zenka”

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Helmut Klopp
Najwyższa frekwencja była w Jedynce w niedzielę o 20:20.
odpowiedź
User
Nik
Tak złego filmu to w Polsce że świecą szukać, przebija wszystkie głupie komedie romantyczne. Na plus tylko rola młodego Zenka. Nie ma się co chwalić frekwencją, bo to gniot.
odpowiedź
User
tadzizna
Szukali i w końcu znaleźli sposób, żeby wylizać wiadomo co, wiadomo komu....
odpowiedź