SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

ZFPR i PSPR tworzą nową Radę Etyki Public Relations

Związek Firm Public Relations wraz z Polskim Stowarzyszeniem Public Relations przeprowadzają reformę Rady Etyki PR. Jednym z głównych jej zadań, poza opiniowaniem zgłoszonych wniosków dotyczących potencjalnych naruszeń norm etycznych, będzie opracowanie nowego Kodeksu Zasad Etyki PR.

Shutterstock.com Article

Pierwszym etapem wprowadzanych zmian było opracowanie nowej wersji regulaminu funkcjonowania REPR, a następnie powołanie przedstawicieli organizacji założycielskich.

ZFPR powołał dwóch ekspertów niezależnych: dr Ewę Hope (m.in. docent na Wydziale Zarządzania i Ekonomii Politechniki Gdańskiej, kierownik Zakładu Nauk Filozoficznych na PG) Podyplomowych Studiów Public Relations  i prof. Jerzego Olędzkiego oraz jednego reprezentanta agencji członkowskich - Norberta Ofmańskiego, twórcę i prezesa agencji OnBoard PR.

PSPR wzbogacił skład Rady o dwie osoby zrzeszone w tej organizacji: Marcelinę Cholewińską (dyrektor zarządzająca agencji First PR) oraz Rafała Czechowskiego (założyciel i szef firmy Imago Public Relations).

Jednym z głównych zadań Rady, poza opiniowaniem zgłoszonych wniosków dotyczących potencjalnych naruszeń norm etycznych, będzie opracowanie nowego Kodeksu Zasad Etyki PR.

- Od pewnego czasu z zaniepokojeniem obserwowaliśmy brak dostatecznej aktywności Rady. Dlatego też aby przywrócić skuteczność działań REPR, obie organizacje - ZFPR i PSPR podjęły decyzję o konieczności wspólnej reaktywacji Rady  oraz przejęciu na stałe strony organizacyjnej przez sprawnie działające biuro zarządu ZFPR. Naszą intencją jest, aby Rada osiągnęła status prawdziwego autorytetu w kwestiach dotyczących etyki PR - powiedział Jakub Dmitrowski, wiceprezes ZFPR, współodpowiedzialny za wdrożenie zmian.

- Sama idea istnienia Rady nie zmienia się, natomiast razem z kolegami z ZFPR doszliśmy do wniosku, że niezbędne jest usprawnienie jej działania - dodał Krystian Dudek, prezes PSPR, który również bierze czynny udział opracowaniu nowego Regulaminu REPR.

Najważniejsze zmiany w Regulaminie REPR to powoływanie składu REPR przez zarządy ZFPR i PSPR, a nie jak dotychczas przez Walne Zgromadzenia obu organizacji, zaangażowanie w prace Rady zewnętrznych autorytetów branżowych i naukowych oraz delegowanie całości koordynacji prac REPR do biura ZFPR.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: ZFPR i PSPR tworzą nową Radę Etyki Public Relations

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl