SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Złote Spinacze 2018: Tytanowy Spinacz po raz drugi dla Big Picture, Jerzy Owsiak Gwiazdą PR

W ramach 16. edycji konkursu Złote Spinacze jury przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy. Najwięcej statuetek i Tytanowy Spinacz drugi rok z rzędu trafił do agencji Big Picture. Tytułem Gwiazdy PR uhonorowano Jerzego Owsiaka, szefa Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy.

Article

W tym roku jury Złotych Spinaczy nagrodziło projekty w 32 kategoriach konkursowych i przyznało: 20 Złotych, 34 Srebrnych oraz 28 Brązowych Spinaczy. Przewodniczącym składu jurorskiego był Olaf Krynicki, dyrektor komunikacji i rzecznik prasowy Samsung Polska. Konkurs organizuje Związek Firm Public Relations.

Najwięcej nagród (osiem) przyznano agencji Big Picture. Po raz drugi z rzędu otrzymała również nagrodę Tytanowego Spinacza dla „Najlepszego w konkursie”. Po cztery nagrody przyznano agencjom MSLGROUP i Linkleaders, trzy trafiły do Cohn&Wolfe.

Wyróżnienie dla Gwiazdy PR, czyli osoby szczególnie zasłużonej dla branży, przyznano Jerzemu Owsiakowi.


Kategorie główne

 

PR korporacyjny

ZŁOTO

Koleje Dolnośląskie pierwszym wyborem Dolnoślązaków - Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie

SREBRO

Komunikacja rebrandingu sieci Statoil na Circle K - Grayling Poland, Circle K Polska

BRĄZ

#RABENEXPRESS - Grupa Raben, Agencja kreatywna Good For You

PR produktu

ZŁOTO

Surface AntyLuwr - d*fusion communication , Microsoft Polska

SREBRO

Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe

BRĄZ

Homo Smartus    - MSLGROUP, FIBARO

Komunikacja antykryzysowa i/lub kryzysowa

SREBRO

Prawda kontra sensacja - ochrona wizerunku polskiego drobiu - Partner of Promotion

BRĄZ

Otwarcie po falstarcie - komunikacja kryzysowa FORUM Gdańsk - Agencja ESKADRA, Multi Poland, Inn|tu

Zmiana technologiczna - kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa     - Bank Credit Agricole

Public Affairs i Lobbying

SREBRO

Ogólnopolski program zwalczania grypy - Procontent Communication, Fundacja Nadzieja dla Zdrowia

Kampania "TAK dla otwartych niedziel"     - MSLGROUP, Polska Rada Centrów Handlowych

Walka o 500 tys. Polskich pracowników delegowanych w UE - Esgian Agnieszka Porębska, Inicjatywa Mobilności Pracy

Kampania społeczna

ZŁOTO

Dopal cenę swojej śmierci - Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto

SREBRO

Odłóż smartfon i żyj - Panato PR, Tramwaje Warszawskie

BRĄZ

Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów - Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie

Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO

Nutricia Medyczna - komunikacja bez granic - Nutricia Poland

SREBRO

Gramy dla 2020 - program komunikacji nowej wizji Grupy Żywiec - Grupa Żywiec

BRĄZ

Razem Lepsi: poza podziałami w nowych biurach Skanska - PinPoint agencja komunikacji wewnętrznej, Skanska

Event komercyjny

SREBRO

Wedel Up - Zagrajmy inaczej - Walk PR, LOTTE Wedel, Dom Mediowy OMD

Wirtuozi od kuchni - Targi w Krakowie    

BRĄZ

Björk Digital w Starym Browarze - Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

Event społeczny

ZŁOTO

Niezniszczalna tęcza - 180heartbeats + JUNG v MATT

SREBRO

Bielsko Biała dla Toma Hanksa - Polskie Linie Lotnicze LOT, Monika Jaskólska, Rafał Sonik, Gemini Park Bielsko-Biała, BB Oldtimer Garage, Carlex Design, Jadęzabiorę.pl, Lotnisko Chopina, Miasto Bielsko Biała, Manuka Communication

26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera

Launch produktu, usługi lub firmy

SREBRO

W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro

IKEA po sąsiedzku - Agencja Warszawa    

BRĄZ

Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland

Sustainability&CSR Communications

SREBRO

Dialog Społeczny Grupy Żywiec - rozwijamy społeczności - Grupa Żywiec

BRĄZ

Zrozumieć starość - Promedica24, Fundacja Zaczyn, Procontent Communication, Walk Creative

Internet naszego dzieciństwa, czyli Podwórko Talentów NIVEA - Partner of Promotion, NIVEA

PR miejsca, miasta lub regionu

SREBRO

Björk Digital w Starym Browarze - Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

BRĄZ

Katowice postawiły na esport. Wygrały wizerunkowo i finansowo - Mindspot, ESL, Katowice

Social media

ZŁOTO

Witamy w McDonald’s. Poznaj nas i zobacz, jacy jesteśmy. - 24/7 Communication, McDonald’s

SREBRO

Pol’and’Rock Festival 2018 – Zaraz Będzie Czysto - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera

BRĄZ

Wikingowie przejmują Polskę: TV HISTORY w czasach streamingu - Uszka w Barszczu & Dom Mediowy Czarna Owca, A+E Networks

Business-to-Business PR

ZŁOTO

#ETtalks - Engineering Tomorrow talks     - Danfoss Poland    

BRĄZ

TAKMAN - On Board Think Kong, #bergerchojnacki

W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro

Media relations

ZŁOTO

Eurosport 360 - Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018  - United PR, Eurosport

SREBRO

Barbie Shero 2018, jak dotrzeć do milionów? - ConTrust Communication    

W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro

Rojst – premiera oryginalnej produkcji Showmax -  Flywheel PR, Showmax    

BRĄZ

Żywienie medyczne - Twoje posiłki w walce z chorobą – MSLGROUP, Nutricia Medyczna

Employer Branding

ZŁOTO

Witamy w zespole McDonald's – MJCC, McDonald’s Polska

BRĄZ

Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion)    - Linkleaders, Fujitsu Poland

Let's Orange - angażujemy studentów!    - 24/7 Communication    

Content Marketing – Branded Content

ZŁOTO

Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów - Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie

SREBRO

zRozum - grupa Abstra i Uniwersytet SWPS - SWPS Uniwersytet Humanistycznospołeczny, Grupa Abstra

LenovoZone.pl - najlepsza strona technologii – FFW Communication, Lenovo Polska

Kategorie sektorowe

Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO

Hope County FM - głos nadziei w Twoim domu – MSLGROUP, Ubisoft Polska

Operacja Fujitsu, kryptonim KATE (KAT-Katowice, E-expansion) – Linkleaders, Fujitsu Poland

Rebtel - telefonia mobilna zbudowana na ambasadorach marki     - Publicon, Rebtel, Agencja Golf

BRĄZ

W przyszłym tygodniu Allegro rozwali system - Big Picture, Allegro

Finanse

ZŁOTO

Kampania przeprowadzkowa Przystanek mBank – Linkleaders,     mBank

SREBRO

Zmiana technologiczna - kampania informacyjna i komunikacja antykryzysowa - Bank Credit Agricole

BRĄZ

Mastercard z blogerami na trzech kontynentach – Mastercard, Solski Communications

Uroda, higiena i wellness

SREBRO

Head&Shoulders #GoScalpBrave. Fryzury na Mundial. - Partner of Promotion    

BRĄZ

Historia sukcesu pisanego szminką…Sephora – Sephora, Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Moda i styl życia

BRĄZ

LPP podbija Londyn - salon Reserved na Oxford Street - Lighthouse, LPP

Sektor spożywczy

ZŁOTO

Vegan is the new black    - Big Picture, ProVeg

SREBRO

BurgerLOVE - brawurowy debiut MAX Burgers na polskim rynku - Hill+Knowlton Strategies Poland

Kultura i media

SREBRO

Björk Digital w Starym Browarze - Big Picture, Stary Browar, Art&Fashion Forum by Grażyna Kulczyk

BRĄZ

Premiera serialu Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" - Havas PR Warsaw, nc+

Cartoon Network "Bądź kumplem, nie dokuczaj" - Turner Broadcasting System Poland, dotrelations

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO

Szczepienia.info - rzetelnie o szczepieniach - Testa Communications, Narodowy Instytut Zdrowia Publicznego - Państwowy Zakład Higieny

SREBRO

„Profilaktyka, Człowieku!”, czyli jak skłonić millenialsów do zdrowych nawyków! - Hill+Knowlton Strategies Poland, VML Poland

BRĄZ

Adamed dla Seniora - Walk PR, Adamed

Sport

ZŁOTO

Eurosport 360 - Zimowe Igrzyska Olimpijskie Pyeongchang 2018 - United PR, Eurosport    

Turystyka i rekreacja

BRĄZ

Zdobądź pracę marzeń z EF Polska - Remarkable Ones, Social Leaders, Education First Polska

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO

Forum Gdańsk: od betonowego kloca do nowego centrum miasta - Inn|tu, Multi Poland, Grupa Eskadra

SREBRO

Ikea po sąsiedzku - Agencja Warszawa    

Świąteczna kampania społeczna Światłoczuli - Agencja Warszawa, ROmedia Agencja Public Relations

Przemysł i infrastruktura

BRĄZ

Program reorganizacji RAFAKO S.A. - Attention Marketing

Motoryzacja i transport

ZŁOTO

Electric Explorer African Challenge 2018 – Lighthouse, Nissan Sales Central & Eastern Europe

SREBRO

BMW Tech Club - serce motoryzacji to technologie - Mindspot, BMW Group Polska

BRĄZ

gra o [psieżycie] - Imago Public Relations, Stalexport Autostrada Małopolska

NGO i sektor publiczny

ZŁOTO

Nie ma Rak'n'Rolla bez procentów - Cohn&Wolfe, Grey Group Poland, Fundacja Rak'n'Roll Wygraj Życie

SREBRO

Dopal cenę swojej śmierci - Urząd Miasta Mysłowice, Agencja PR Pan Pikto

BRĄZ

26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera    

Kategorie specjalne

Kreatywność

ZŁOTO
Surface AntyLuwr - d*fusion Communication, Microsoft Polska

Efektywność

ZŁOTO

Sprawdź Promile - BOSCATA Jacek Stachera, Kompania Piwowarska, Złoty Melon

Research&Insight

ZŁOTO

Witamy w zespole McDonald's – MJCC, McDonald’s Polska

Nagroda Publiczności: 26. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy - Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Złoty Melon, BOSCATA Jacek Stachera

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Złote Spinacze 2018: Tytanowy Spinacz po raz drugi dla Big Picture, Jerzy Owsiak Gwiazdą PR

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
no mercy
Kolejna edycja konkursu utwierdza mnie w przekonaniu, że ZFPR niczego nie wnosi do środowiska. Twór, którego istnienia nikt nie widzi.
Kategorii jest tyle, że niedługo w każdym polskim domu będzie stał spinacz. Ich mnogość jest zrozumiała, wszak każdy członek Związku liczy na nagrodę. Problem w tym, że gros projektów nie zasłużyła, by się o nich mówiło, a tym bardziej nagradzało. Z roku na rok widać jak konkurs traci na swoim prestiżu.
14 8
odpowiedź
User
Weronika
Gratulacje dla zwycięzców, ode mnie wyróżnienie dla serialu Kruk, szepty słychać po zmroku" oraz dla LPP za udaną ekspansję zagraniczną.
9 10
odpowiedź
User
inhouse
to juz zenada 100000000 kategorii zeby kazdemu dac nagrode... a tak naprawde chodzi o kase za zgloszenia ktora utrzymuje zwiazek przez caly rok. Sorry a nie o to chodzi w konkursach.
12 8
odpowiedź
User
Oaoa
To przykre, że o wielu projektach nie słyszałem, mimo że jestem adresatem, a dostały nagrody za rozgłos... o jednym projekcie żałuję, że nie słyszałem - antyluwr - wydaje mi się niezwykle ciekawy, gratki za ideę, szkoda, że nie mieliście pomysłu, jak z tym dotrzeć do ludzi. No i o Rojst-cie pewnie wielu słyszało, ale tu robotę zrobiła Brodka - kto wymyślił?
9 8
odpowiedź
User
skowron
Gratulacje dla zwycięzców, ode mnie wyróżnienie dla serialu Kruk, szepty słychać po zmroku" oraz dla LPP za udaną ekspansję zagraniczną.


Dołożyłbym do tego jeszcze Rojsta, po za tym bardzo trafione wybory. "Kruk..." zrobił na mnie ogromne wrażenie, natomiast LPP naprawdę sporo robi dla naszej gospodarki.
8 9
odpowiedź