SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

'Zmiana marki Era na T-Mobile uzasadnionym posunięciem'

Edyta Kosowska, analityk rynku telekomunikacyjnego w warszawskim oddziale Frost & Sullivan, pozytywnie ocenia rebranding Ery na T-Mobile.

'Zmiana marki Era na T-Mobile uzasadnionym posunięciem'

Przypomnijmy, że jeszcze w tym półroczu marka Era zniknie z rynku, a zastąpi ją T-Mobile, globalny brand Deutsche Telekomu, który przejął pełną kontrolę nad PTC. Zmianę marki zapowiedział Miroslav Rakowski, nowy prezes zarządu PTC (więcej na ten temat).

"Międzynarodowi operatorzy telekomunikacyjni obecni w Europie Środkowo-Wschodniej już od  pewnego czasu zmierzają do ujednolicenia strategii podlegających im lokalnych telekomów. Wspólna marka i jednolita strategia promocyjna wewnątrz całej grupy istotnie wpływają na obniżenie kosztów operacyjnych. Natomiast unifikacja polityki w zakresie rozwoju produktowego i technologicznego pozwala na osiągnięcie większych korzyści skali, a tym samym zwiększenie siły przetargowej wobec dostawców" - stwierdziła Kosowska.

Według niej, decyzja Deutsche Telekom odnośnie rebrandingu Ery wydaje się być zatem jak najbardziej uzasadnionym posunięciem, zwłaszcza że większość należących do operatora lokalnych telekomów w regionie środkowoeuropejskim już kilka lat temu zmieniła markę na T-Mobile.

Analityk firmy doradczej podkreśla, że gdyby nie zawirowania odnośnie struktury właścicielskiej Ery, decyzja o rebrandingu prawdopodobnie zapadłaby dużo wcześniej.

"Pomimo niewątpliwej siły marki Era na polskim rynku, nie sądzę, żeby użytkownicy telefonii komórkowej mieli problem z zaakceptowaniem nowego wizerunku operatora. Z drugiej jednak strony, Deutsche Telekom powinien być ostrożny z bezpośrednim przenoszeniem strategii wypracowanej w Europie Zachodniej na rynek polski. Chociaż obserwujemy trend ujednolicania się wzorców konsumpcji usług telekomunikacyjnych w całej Europie, to w dalszym ciągu niezbędne jest uwzględnianie lokalnych zachowań i preferencji przy budowaniu strategii długoterminowej" - dodała Kosowska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: 'Zmiana marki Era na T-Mobile uzasadnionym posunięciem'

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ORZECH3756
Za 20 lat to chyba żadnej polskiej nazwy nie będzie..
odpowiedź
User
pikoloko
Jak tak dalej pójdzie to za 30 lat żadna polska marka nie przetrwa... ach ta globalizacja...
odpowiedź
User
gosc
I tylko te faktury za prawa do używania nazwy będą coraz większe.
odpowiedź
User
serp. cz cc
Chciałbym zauważyć, że kij ma 2 końce. Dobrze, że cytowana pani Edyta zaleca ostrożność.

Ujednolicenie może być korzystne dla korporacji z perspektywy wielu, wielu lat. Doraźnie widzę głównie koszta operacji.

Weźmy przykładowo stronę internetową - era.pl jest na 46 miejscu w 100 najpopularniejszych witryn w Polsce [ grudzień 2010]. Niejedna duża firma marzyłaby o takiej pozycji serwisu internetowego.

T-mob raczej nie będzie utrzymywał portalu na domenie era.pl - więc nie tylko znakomita marka handlowa pozycjonowana w umysłach klientów, ale też bardzo, bardzo, bardzo atrakcyjna domena trafi do lamusa (przekierowanie na nowy adres?).

Nie wątpiłbym, że wielu amatorów stron www chętnie tworzyłoby strony na domenach podrzędnych, gdyby udostępniono taką usługę, pokrewną telekomunikacji.

www.szkoda.era.pl
odpowiedź
User
Tom
Tak na dobrą sprawę przeciętnemu użytkownikowi sieci taki rebranding nie robi różnicy. Mam nadzieję tylko, że pomimo zmiany nazwy w Tak Taku zostanie najlepsza taryfa Tak Tak HOT razem z pakietami obniżającymi koszty, Odjechaną promocją czy podwójnymi doładowaniami.
odpowiedź