Nadawca History bez dyrektora ds. treści i marek. Są też awanse

Tomasz Teodorczyk przestał być dyrektorem ds. treści i marek Hearst Networks (dawniej A+E Networks) na Europę Środkowo-Wschodnią – dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Biuro prasowe nadawcy informuje, że „pełną sukcesów współpracę zakończono w związku ze zmianami organizacyjnymi”. W spółce miały miejsce też awanse.

Adrian Gąbka
Adrian Gąbka
Udostępnij artykuł:
Nadawca History bez dyrektora ds. treści i marek. Są też awanse
Kanał History pokazuje m.in. program „Starożytni kosmici”

Teodorczyk dołączył do zespołu A+E Networks UK w maju 2017 roku. Wcześniej był menadżerem m.in. kanałów Discovery, a także AXN. Pracował też w Polkomtelu i wydawnictwie Ringier Axel Springer. 

Jesteśmy wdzięczni za jego wkład w rozwój naszych projektów, które od tej pory rozwija Emila Rybak w nowej roli Senior Marketing Managerki. Emila kieruje zespołem marketingu i PR w Polsce oraz na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej (CEE) – tłumaczy nadawca.

To nie koniec zmian. Agnieszka Kubiak objęła nowe stanowisko Multiplatform Commissioning and Creative Director. Do jej dotychczasowych obowiązków związanych z tworzeniem i rozwojem lokalnych produkcji programowych dołączyły także obszary digital i social media, co ma odzwierciedlać rosnące znaczenie działań multiplatformowych w strategii firmy.

Zmiany zaszły również w Dziale Analiz, który przekształca się w Dział Insights and Analytics. Na jego czele pozostaje Barbara Ślasa, która awansowała na stanowisko Senior Managera. Barbara odpowiada również za sprzedaż reklam i współpracę z naszymi brokerami w regionie. Dodatkowo, Barbara została Liderem Rynku dla Bułgarii i Słowenii.

W dziale Programming and Scheduling Andrzej Ochmański awansował na stanowisko Senior Managera, natomiast Michał Gac i Szymon Noga objęli stanowiska Scheduling Managerów.

Zmiany w strukturze własnościowej

Firma A+E Networks EMEA zmieniła nazwę na Hearst Networks we wrześniu 2024 roku. Wcześniej jej udziałowcami byli: Hearst Corporation (42,5 proc.), w The Walt Disney Company (42,5 proc.) i NBC Universal (15 proc.).  A+E Global Media dalej działa m.in. na rynku amerykańskim. Hearst Communications i The Walt Disney Company mają w niej po 50 proc. udziałów.

W 2018 roku w związku z kupieniem przez The Walt Disney Company 20Th Century Fox (ówczesnego właściciela kanałów Fox, Fox Comedy, National Geographic, National Geographic Wild, National Geographic People) Komisja Europejska zobowiązała koncern do sprzedaży udziałów w europejskich stacjach A+E, m.in. History. Obecnie udziałowcami europejskich kanałów są Hearst Networks UK i Sky Group.

W Polsce poza History, w portfolio firmy są History 2, Crime+Investigation Polsat, a także katalogi wideo na żądanie History Play i Crime + Investigation Play. W Hiszpanii nadawany jest także kanał Cosmo, a w Wielkiej Brytanii Blaze, a także stacje FAST Deal Masters, Inside Crime, History Hunters, Mystery TV i World War TV. W przeszłości koncern oferował też nad Wisłą kanał Lifetime. Zakończył nadawanie w 2022 roku.

Z danych Nielsena wynika, że w I kwartale 2025 roku kanał History miał w grupie 4+ 0,31 proc. udziału w rynku (rok temu 0,29 proc.). Z kolei w grupie komercyjnej 16-59 udział stacji wyniósł 0,32 proc. (przed rokiem 0,27 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu