SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zmiany w L’Officiel Polska. Nowy layout i papier oraz brak działów

W nowym numerze L’Officiel Polska (Kustra Group) przygotowano kilka zmian dla czytelników: odświeżono layout gazety, zmieniono papier, który sprowadzany jest z Włoch oraz zdecydowano się na usunięcie działów.

Article

W wydaniu wiosennym magazynu o modzie i stylu L’Officiel Polska przygotowano zmiany dla czytelników: odświeżono layout na bardziej minimalistyczny oraz zmieniono papier.

- Nowa makieta jest jeszcze bardziej przejrzysta, minimalistyczna i elegancka. Nad francuską makietą czuwa dyrektor artystyczna Elise Hannebicque, nad polską - jej dyrektor artystyczny Jan Estrada-Osmycki - powiedział Wirtualnemedia.pl, Sebastian Kustra, redaktor naczelny i dyrektor kreatywny tytułu L'Officiel Hommes oraz wydawca i dyrektor kreatywny L'Officiel Polska.

Jak dodał, nowy papier jest specjalnie sprowadzany z Włoch. - Ma wyjątkową, jak na magazyny kobiece gramaturę 115 g, jeszcze lepiej odwzorowuje kolory, a jego szlachetny błysk wydobywa głębię i podkreśla luksusowy charakter magazynu - podkreśla.

Wydanie dostępne jest w sprzedaży z dwoma okładkami autorstwa polskich fotografów. Na pierwszej znajduje się wokalistka Mary Komasa w obiektywnie Jakuba Pleśniarskiego, na drugiej androgyniczna supermodelka Tamy Glauser w obiektywnie Zosi Promińskiej.

Redaktor naczelna L’Officiel Polska, Ewelina Kustra stwierdziła, że zdecydowała się wprowadzić kilka zmian, ponieważ magazyn rozpoczyna drugi rok obecności na polskim rynku.

- W związku z tym postanowiłam wprowadzić kilka zmian, które jeszcze mocniej podkreślą wyjątkowy charakter L’Officiel Polska i te elementy, które nas wyróżniają i są naszą najmocniejszą stroną - dodaje.

Rewolucja: brak działów

Redakcja przygotowała również niemałą rewolucję na rynku wydawniczym: całkowicie zrezygnowano z tradycyjnych działów, takich jak moda, uroda, styl czy kultura. Naczelna uzasadnia to dopasowaniem pisma do czytelniczek i faktem, że „współczesne kobiety nie podlegają już sztucznym podziałom”, więc w takim samym stopniu interesuje je nowa pomadka, książka czy kolekcja ulubionego projektanta, a wszystkie dziedziny wzajemnie się przenikają.

- Dziś każda z nas atakowana jest taką ilością treści z social mediów, że przy przeglądaniu swojego ulubionego magazynu chciałaby odetchnąć. Dlatego treści w L’Officiel Polska są mocno wyselekcjonowane i płyną spójnym rytmem, jak w dobrej książce - uważa Ewelina Kustra.

- Sztuczne podziały na sekcje od zawsze są utrapieniem chyba każdej redakcji. To przecież oczywiste, że w lato jest mniej premier kulturalnych, a na jesień dużo więcej nowości produktowych. Sztuczne generowanie treści tylko po to, by zgadzała się objętość działu, to według nas przeszłość. Nasze czytelniczki interesuje jakość w każdej z dziedzin, o których mówi L'Officiel: moda, styla, kultura - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Sebastian Kustra.

"L'Officiel Poland" to polska edycja najstarszego w Europie magazynu o modzie, urodzie i stylu. Kwartalnik został założony w 1921 roku. L'Officiel posiada ponad 95 lat tradycji. Wydanie dla kobiet - L'Officiel Polska pojawiło się na polskim rynku w październiku 2016 roku.

Na jego łamach publikowane są artykuły i felietony, sesje modowe oraz wywiady z gwiazdami. Magazyn posiada 30 edycji na całym świecie.

Debiut  L'Officiel Hommes

Na rynku niedawno pojawiła się polska edycja L'Officiel Hommes, wydawnictwa Kustra Group. Pod koniec kwietnia ukazał się pierwszy krajowy numer najstarszego europejskiego magazynu o modzie dla mężczyzn. Kwartalnik jest dostępny w sprzedaży z czterema różnymi wersjami okładek.

Nakład pierwszego numeru wyniósł 50 tys. egz., magazyn ma 212 stron. Będzie ukazywać się w sprzedaży otwartej, zamkniętej oraz jako e-wydanie, w sprzedaży z L'Officiel Polska. Oba tytuły będą dystrybuowane w pakiecie, w cenie 29 zł, oraz osobno jako e-wydania, w cenie 19 zł.

Magazyn dla panów można kupić - tak jak w przypadku kobiecego wydania - m.in. w salonach Empik (oraz na Empik.com), Ruch, Relay, Inmedio.

Sebastian Kustra, redaktor naczelny i dyrektor kreatywny tytułu podkreślał, że edycja L'Officiel dla mężczyzn ukazała się w 40. rocznicę francuskiego pierwowzoru. Zdradził także Wirtualnemedia.pl, że nowy tytuł nie będzie ostatnim z portfolio L’Officiel, który wydawnictwo zamierza wprowadzić na polski rynek.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zmiany w L’Officiel Polska. Nowy layout i papier oraz brak działów

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Perfekcyjna
Ostatnie numery edytorsko i merytorycznie inspirujące gratulacje
odpowiedź
User
Marta
Wreszcie ktoś pomyślał! Czytelniczki interesuja ciekawe tematy, a nie pogrupowane w działy packshoty. Brawo!
odpowiedź
User
Ich Styl
A na zmianę w jakości papieru nie wpływa czasem nowa konkurencja? ;) praktycznie są dwa pisma w Polsce z tej półki (Harpers powoli przestaje się liczyć).
Rezygnacja z działów trochę dziwna, ale luźne podejście do objętości różnych tematów w numerach jest ok. Lepiej mieć kilka ciekawych z jednego niż przeciętny masz masz.
A propos okładek, czy ktoś zwrócił uwagę, że okładki obu wydań (podstawowe z Komasami) są lepsze niż "kolekcjonerskie"?
Ogólnie trzymam kciuki.
odpowiedź
User
Berka
Pojawił się nowy gracz :) trzymam kciuki
odpowiedź
User
Michał
Męski odpowiednik pisma przeczytałem od deski do deski. Prawdziwa uczta dla oka i umysłu. W erze wszechobecnej tandety i sieczki informacyjnej, głównie za sprawą internetu i mediów społecznościowych, było to miłe zaskoczenie i odskocznia. Moim zdaniem to właśnie jest przyszłość prasy i magazynów, za którą warto zapłacić. Aż szkoda, że magazyn jest kwartalnikiem, a nie np. miesięcznikiem. Oby tylko znalazła się grupa osób (i reklamodawców) w Polsce, która pozwoli utrzymać wydawanie takich magazynów. Dawno tak mocno nie trzymałem kciuków.
odpowiedź