SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmiany w strukturze Radia Poznań. „Optymalizacja kosztów”

W Radiu Poznań zdecydowano się na zmiany w strukturze rozgłośni - zlikwidowano dział marketingu, utworzono samodzielny zespół ds. sprzedaży i przeniesiono promocję do biura zarządu. - Zmiany służą optymalizacji kosztów - przekazał Wirtualnemedia.pl Witold Gładkij, dyrektor biura zarządu Radia Poznań.

Article

W Radiu Poznań zdecydowano się na zlikwidowanie dział marketingu, powołanie samodzielnego zespołu sprzedaży i przeniesienie promocji do biura zarządu - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl.

Witold Gładkij, dyrektor biura zarządu rozgłośni przekazał nam, że zmiany w obszarze promocji były uzgodnione z radą nadzorczą i „służą optymalizacji kosztów i usprawnieniu funkcjonowania tego obszaru w obecnej sytuacji rozgłośni”.

- W dużej mierze oznaczają one powrót do sytuacji sprzed rozpoczęcia procesu zmiany nazwy rozgłośni w 2017 roku. Rebranding wymusił poszerzenie działu marketingu i wzrost jego znaczenia. Obecnie, po zakończeniu rebrandingu, nie ma już takiej konieczności - uzasadnia Gładkij.

W 2017 roku radio zmieniło nazwę z Radia Merkury na Radio Poznań z okazji 90-lecia stacji. Ówczesny prezes Filip Rdesiński uzasadniał, że jest to „powrót do tradycji”.

Jednocześnie  miała zostać wzmocniona rola zespołu sprzedaży. Strategicznym celem rozgłośni ma być bowiem zwiększenie przychodów poza-abonamentowych. Zarząd chce również postawić na współpracę z biznesem w Poznaniu i na terenie całej Wielkopolski.

Pracownicy zaniepokojeni

Nie wszystkim jednak zaproponowane zmiany mają się podobać. Jak wynika z naszych informacji, w piątek miało odbyć się spotkanie z pracownikami radia, by przedstawić im obecną sytuację rozgłośni.

- Spółka jest w ciężkiej sytuacji finansowej. Obecny prezes tnie koszty i zapowiada zwolnienia. Rozważa również przeprowadzenie zewnętrznego audytu, który ma odpowiedzieć na pytanie o celowość wydania 5 milionów złotych, które prezes Filip Rdesiński wydał w dwa lata. Teraz bez tych pieniędzy radio tonie - uważa jeden z zatrudnionych w spółce, który woli pozostać anonimowy.

Nowym szefem Piotr Bernatowicz

W październiku ub.r. nowym prezesem Radia Poznań został Piotr Bernatowicz. Zastąpił on na stanowisku dotychczasowego prezesa regionalnej rozgłośni Filipa Rdesińskiego (został prezesem Polskiej Fundacji Narodowej). Tymczasowo funkcję szefa od lipca ub.r. do października ub.r. pełnił prokurent poznańskiego oddziału - Witold Gładkij – obecnie dyrektor biura zarządu.

W okresie od września 2018 roku do lutego 2019 roku miało 4,2 proc. w rynku słuchalności (to wzrost z 3,9 proc. w analogicznym okresie w porównaniu do analogicznego okresu w poprzednim roku).

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zmiany w strukturze Radia Poznań. „Optymalizacja kosztów”

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Robson
Jak "radio tonie", skoro czytam, że media publiczne dostały 1,26 mld złotych rekompensaty? To kto wziął te pieniądze? Czyżby Kurski? Wychodzi na to, że jesteśmy oszukiwani przez PiS, że to pieniądze na media publiczne! Skandal! Redakcjo, zapytajcie w naszym imieniu o co właściwie chodzi.
7 2
odpowiedź
User
gosc
Jedyną sensowną optymalizacją kosztów jest likwidacja mediów publicznych - choroba ustępuje natychmiast i co najważniejsze - nie ma miliardowych defraudacji.
6 2
odpowiedź
User
miś społeczny
Jedyną sensowną optymalizacją kosztów jest likwidacja mediów publicznych - choroba ustępuje natychmiast i co najważniejsze - nie ma miliardowych defraudacji.

Co proponujesz w zamian? RMF na wszystkich częstotliwościach Polskiego Radia?
3 0
odpowiedź
User
Bartek
Jedyną sensowną optymalizacją kosztów jest likwidacja mediów publicznych - choroba ustępuje natychmiast i co najważniejsze - nie ma miliardowych defraudacji.
, po co polskie media narodowe, jak są niemieckie media narodowe.
3 1
odpowiedź
User
gość
Jedyną sensowną optymalizacją kosztów jest likwidacja mediów publicznych - choroba ustępuje natychmiast i co najważniejsze - nie ma miliardowych defraudacji.
, po co polskie media narodowe, jak są niemieckie media narodowe.

Jesteś demagogiem - nie ma żadnych polskich mediów narodowych i nigdy nie było. Są tylko służalcze państwowe media, które na swoją działalność i nie tylko wyłudzają pieniądze z podatków wbrew woli tych którzy te podatki płacą. Tylko władza, która nagminnie kłamie potrzebuje do tego własnych mediów, w innych demokracjach jest ogólnodostępna telewizja parlamentarna i jeden kanał państwowego radia i to w zupełności wystarcza.
3 2
odpowiedź