Analitycy przewidują znaczny wzrost przychodów dla Spotify i innych muzycznych serwisów strumieniowych

Globalne przychody ze strumieniowania cyfrowej muzyki wzrosną w roku 2021 i 2022. Kluczowym aspektem przychodów będzie segment reklam. Skorzystają na tym m.in. Spotify, iHeartMedia i Pandora.

jw
jw
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez firmę analityczną Morgan Stanley, segment cyfrowej muzyki strumieniowej nadal się będzie rozwijał i rósł w siłę, a co za tym idzie, takie platformy jak Spotify zaliczą wzrost dochodów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/worlds-2021-gdzie-ogladac-gdzie-graja-polacy,7170103741511809a ##

Wzrost przychodów z reklam

Według raportu przychody wzrosną o 37 proc. w tym roku i o 21 proc. w przyszłym. Analityk firmy Morgan Stanley, Benjamin Swinburne dodaje również, że zarobki z reklam na platformach streamingowych wyniosą w br. 7,7 mld dolarów, a w roku 2022 blisko 9,4 mld dolarów.

Wyższa skuteczność reklam na platformach streamingowych oznacza lepsze wyniki w tym roku w porównaniu z naszymi oczekiwaniami w całej grupie zasięgu, odzwierciedlając kondycję rynku reklamowego w 2021 r. Zauważalny był też wzrost zainteresowania podcastami, który przekroczył nasze oczekiwania zarówno na Spotify, jak i iHeartMedia… oraz prawdopodobnie również w Pandorze - komentuje Swinburne.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/cyberprzestepcy-atakuja-dziennikarzy-i-politykow-google-ostrzega-hakerzy-jak-chronic-konto,7170104113981057a ##

Analityk zwraca uwagę na aspekt pandemii, który spowolnił wzrost przychodów z reklam. Jak zauważa, dochody z reklam mogłoby być nawet dwa razy wyższe przy 15 proc. stopie wzrostu reklamy muzyki cyfrowej w porównaniu z rokiem poprzednim. Jednak ze względu na pandemiczne wydarzenia w roku 2020 poziom skuteczności reklam był znacznie niższy, a co za tym idzie, przychody były mniejsze.

Firma analityczna przewiduje również wzrost przychodów z reklam radiowych. Wszystkie satelitarne, cyfrowe i naziemne programy radiowe ze wsparciem reklamowym mogą liczyć na gwałtowny wzrost przychodów (o 16 proc.), co przełoży się na kwotę 33,1 mld dolarów. W 2022 roku ten wzrost będzie o 13 proc. większy, dzięki czemu przewidywane przychody opiewają na około 37,2 mld dolarów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/ranking-sieci-komorkowych-internet-mobilny-4g-5g-orange-t-mobile-play-plus,7170104248666241a ##

Należy dodać, że wg. raportu możemy się spodziewać także wzrostu przychodów z reklam w radiach naziemnych. Jeszcze w tym roku przychody zwiększą się o 11 proc., co przyniesie blisko 24,2 mld dolarów, a trzeba pamiętać, że w 2020 ten segment zaliczył spadek o 24 proc. W roku 2022 przewiduje się dalszy wzrost sięgający do 10 proc, co przełoży się na kwotę 26,6 mld dolarów.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/google-i-youtube-koniec-monetyzacji-tresci-negujacych-zmiany-klimatyczne-dezinformacja,7170104942749825a ##

Co za tym idzie, analitycy przewidują, że w roku 2021 strumieniowanie muzyki cyfrowej przyniesie za pośrednictwem reklam i subskrypcji dochody o wartości 24,1 mld dolarów, natomiast w roku 2022 28,3 mld dolarów.

Najpopularniejsze podcasty

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski