SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zostań ekspertem i zdobądź nowych klientów

Internet staje się z dnia na dzień co raz bardziej popularnym medium.

W tej chwili zasięg Internetu ustępuje tylko zasięgowi telewizji, ale prymat telewizji  jest mocno zagrożony. Stąd też warto wykorzystywać  Internet jako kanał dotarcia do i przekonanie do siebie potencjalnych klientów. Jednym z takich skutecznych sposobów jest strategia ekspercka. Jeśli chciałbyś w ten sposób pozyskać klientów, to powinieneś:


- opublikować książkę lub e-booka
- wypowiadać się jako ekspert w mediach
- organizować wykłady
- udzielać wywiadów mediom
- opublikować stronę www i najlepiej newsletter lub e-zin

Strategia ekspercka wymaga czasu, ale systematycznie stosowana daje praktycznie pewny sukces. Pomimo że generalnie mają one niezłą skuteczność, ich wdrożenie w życie wymaga niezłego zaparcia, systematyczności i siły przebicia.

Ostatnio, na fali systemów tzw. Web 2.0, można w łatwy sposób mieć możliwość takiego działania. Możesz jako ekspert opublikować swój artykuł na EzineArticles.com, możesz udzielać odpowiedzi na Yahoo! Answers, albo budować listę kontaktów na LinkedIn, czy udzielać się jako ekspert na portalu ZadajPytanie.pl. W polskim Internecie, oprócz posiadania własnej strony, e-zinu lub ebooka czy aranżowania wywiadów z Tobą masz też kilka możliwości. Możesz założyć blog, udzielać odpowiedzi i pomagać ludziom na forach dyskusyjnych (jak Merytorium.pl). Możesz też wymieniać się artykułami ze znajomymi, którzy zajmują się podobną tematyką stron internetowych albo posiadają podobną grupę docelową klientów.

Ciekawym sposobem jest udzielanie odpowiedzi na pytania potencjalnych klientów. Nie tylko poprzez e-mail, indywidualnie. Również publicznie. Możesz znaleźć forum dyskusyjne, związane z Twoją tematyką. Ważne, aby forum te było merytoryczne i popularne, oczywiście. Warto w stopce wiadomości (powinna być możliwość edycji w profilu na danym forum) wstawić pełne dane - imię, nazwisko, link do strony, dane teleadresowe, które będą indeksowane przez wyszukiwarki internetowe. A zamiast avatara dodać swoje zdjęcie.

Linki do swoich odpowiedzi, zwłaszcza tych najpełniejszych, najlepszych, warto dodać na swojej stronie i innych miejscach w sieci. Można też po prostu skopiować otrzymane pytanie i swoją odpowiedź oraz wstawić na swoją stronę internetową. Dzięki temu sprzedajesz innym swoją wiedzę. Budujesz wiarygodność, pokazujesz, że masz dużą wiedzę i potrafisz pomagać swoim klientom.

Możesz nawet ze swoich odpowiedzi zrobić kurs emailowy. Tylko uporządkuj je tematycznie, wybierz te, które najczęściej się powtarzają. Ale nie unikaj konkretnych odpowiedzi, wręcz wskazane byłoby umieścić case-study. To pokaże, że potrafisz wykorzystać wiedzę w praktyce, a nie tylko teoretycznie.

Ten sposób możesz wykorzystać nie tylko wtedy, gdy jesteś doradcą. Jeśli oferujesz szkolenia, usługi specjalistyczne, a nawet produkty. Jest dużo ludzi, którzy na przykład cenią to, gdy sprzedawca pomaga im wybrać właściwy produkt w sklepie. Lubią fachowych i pomocnych sprzedawców. I to duża część ludzi. Ty też możesz być takim miłym, pomocnym i mądrym sprzedawcą - a przy upublicznieniu tego zyskasz wielokrotnie więcej.

Zacznij już teraz:

1) Znajdź kilka ciekawych for tematycznych, związanych z Twoją dziedziną, w miarę popularnych i dobrze moderowanych (wysoce merytorycznych)
2) Przeanalizuj swoje dotychczasowe odpowiedzi swoim klientom i potencjalnym klientom - przejrzyj chociażby swoje maile wysłane
3) Wybierz najciekawsze, umieść na swojej stronie internetowej albo wymień się z zaprzyjaźnionymi serwisami

Jednym z ciekawszych portali, dzięki którym można zbudować swój ekspercki wizerunek o odpowiadać jako ekspert jest  polski bezpłatny portal wymiany wiedzy - ZadajPytanie.pl. Jakim ekspertem planujesz zostać w Internecie?

Dołącz do dyskusji: Zostań ekspertem i zdobądź nowych klientów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl