SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

ZPR tworzy brokera telewizyjnego. Atmedia tracą Eska TV i Polo TV

Grupa ZPR od nowego roku sama zajmie się sprzedażą reklam w swoich kanałach tv. Tym samym Eska TV i Polo TV znikną z oferty Atmediów. To już kolejna grupa kanałów, którą traci broker. - Nie wiemy jaka będzie przyszłość Atmediów - mówi nam właściciel ZPR.

Zbigniew Benbenek, właściciel grupy ZPR (fot. Super Express)Zbigniew Benbenek, właściciel grupy ZPR (fot. Super Express)

Internetowy Dom Mediowy Net dotąd zajmował się sprzedażą reklam w serwisach internetowych należących do Grupy ZPR jak i innych wydawców. Od stycznia 2014 roku w jego ofercie znajdą się też kanały muzyczne Eska TV i Polo TV, nadające na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. Wiosną przyszłego roku dołączy do nich Fokus TV, nowy kanał edukacyjno-poznawczy Grupy ZPR, który dostał niedawno miejsce na MUX-1 (więcej na ten temat).

Zbigniew Benbenek, właściciel i szef rady nadzorczej Grupy ZPR, przyznaje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że właśnie otrzymanie koncesji na trzeci kanał wpłynęło na decyzję spółki o powołaniu własnego domu sprzedaży kanałów telewizyjnych.

 - Myśleliśmy o tym od dłuższego czasu  - mówi nam Benbenek - Uważamy, że przy tej skali działalności telewizyjnej i przy planach rozwoju własny dom sprzedaży jest absolutnie niezbędny. Sami sprzedajemy też reklamy w radiu, a IDMnet oferuje reklamy zarówno w naszych witrynach jak i obcych. Jesteśmy po różnych rozmowach i mamy przekonanie, że samodzielna sprzedaż będzie lepsza niż korzystanie z usług innej firmy. Sytuacja na rynku jest dość niestabilna, nie wiemy jaka przyszłość będzie Atmediów - dodaje właściciel ZPR.

Grupa planuje oferować pakiety łączące wszystkie media, w których działa, czyli prasę, radio, internet i telewizję. Zbigniew Benbenek podkreśla też, że chce poza standardową sprzedażą spotów postawić na product placement, w szczególności ma on być obecny w nowym kanale Fokus TV. - Rynek telewizyjny mocno się zmienia - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Benbenek.

- To prawda, że bezpośrednio lepiej sprzedawać niestandardowe formy reklamy niż przy wykorzystaniu brokera - uważa Piotr Bieńko, szef domu mediowego Codemedia. Właśnie na ten fakt zwraca zawsze uwagę spółka Discovery Networks, które również ma własne biuro reklamy, działające tylko na potrzeby jej kanałów. - Discovery Media ze swoimi zasobami nie jest znaczącym podmiotem na rynku, ale istnieje - mówi Bieńko. - Własny broker ZPR może się ciekawie rozwinąć. Zależy to jednak od tego, w jakiej skali będzie budował własny kontent - podkreśla Bieńko w rozmowie z Wirtualnemedia.pl.

IDMnet zapowiada, że będzie chciał sprzedawać reklamy także w kanałach innych nadawców niż ZPR. Jak podano w komunikacie, negocjacje w tym zakresie są obecnie w końcowej fazie. Szczegółów jednak spółka na razie nie zdradza.

Za działalność brokera telewizyjnego będzie odpowiadał Konrad Łaski, wiceprezes IDMnet i Time, nadawcy m.in. sieci radiowych Eska i Eska Rock. Obecnie spółka jest na etapie kompletowania zespołu sprzedażowego oraz wdrażania systemu do optymalizacji i planowania kampanii telewizyjnych, który będzie oparty o system stosowany w stacjach radiowych Time. System ten ma być gotowy na początku grudnia br.

Eska TV i Polo TV to kolejne kanały, które traci broker Atmedia, dotąd największe biuro reklamy kanałów tematycznych w Polsce.

- Decyzja ZPR jest dla nas zaskakująca. Jesteśmy przekonani, że razem tworzylibyśmy silniejszą przeciwwagę dla głównych nadawców komercyjnych. Służyłoby to zarówno ZPR-om, jak i Atmediom - komentuje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Marcin Boroszko, prezes Atmedia Group (więcej na ten temat).

Jak już informowaliśmy, z końcem września br. z oferty Atmediów zniknęły kanały dziecięce Walt Disney Company, które przeszły do TVN Media (więcej na ten temat). Natomiast z końcem roku portfolio brokera uszczupli się o stacje Universal Networks International, które będą od 2014 roku sprzedawane przez Polsat Media (dowiedz się więcej). Wcześniej z oferty Atmediów wypadły m.in. kanały Canal+ Cyfrowego, Viacom International Media Networks oraz BBC Worldwide Channels. Obecnie kluczowymi klientami firmy są Kino Polska TV, FOX International Channels Poland oraz Sony Pictures Television, nadawca stacji AXN.

- Sytuacja Atmediów jest trudna - przyznaje Bieńko. Broker w tej chwili rozwija sprzedaż reklamy wideo w serwisach internetowych, ale jego przyszłość nie jawi się na razie w jasnych barwach. Ze spółki powoli odchodzą pracownicy. W poniedziałek poinformowano, że firma Chellomedia, która kontroluje Atmedia, została sprzedana za 750 mln euro przez Liberty Global. Nabywcą spółki została firma AMC Networks, zajmująca się nadawaniem kanałów telewizyjnych (więcej na ten temat). Marcin Boroszko podkreśla jednak, że transakcja ta nie ma wpływu na działalność Atmediów (dowiedz się więcej).

Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że we wrześniu br. udział kanału Eska TV w  rynku w grupie 16-49 wynosił 1,1 proc., a Polo TV - 0,97 proc. (więcej na ten temat). Łącznie było to zatem 2,07 proc.

Dołącz do dyskusji: ZPR tworzy brokera telewizyjnego. Atmedia tracą Eska TV i Polo TV

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
hmm
program naukowy robiony przez tych samych co polo tv? czyli gowno jak pseudo nauka jak focus papierowy;]
odpowiedź
User
hmm2
Niecierpliwie czekam na oferte idm. Ciekawe jak niska cene zaproponuja, żeby ktos kupil tam reklamy. Chyba, że licza na klientow z targetami wiejskimi.
odpowiedź
User
olo
aaa ,,znikły kanały' czyli nie będzie niczego jak mawiał swego czasu niedoszły prezydent Białegostoku
odpowiedź