SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zwyczaje bożonarodzeniowe polskich internautów

Zdecydowana większość polskich użytkowników sieci planuje wnadchodzące święta obdarować najbliższych prezentami. Jednakwiększy niż przed rokiem odsetek badanych zamierza obniżyć wydatkina gwiazdkowe podarunki - wynika z raportu firmy Gemius.

Zwyczaje bożonarodzeniowe polskich internautów

Boże Narodzenie jest dla polskich internautów czasemkultywowania znanych od dawien dawna zwyczajów - aż 91 proc.badanych planuje w nadchodzące święta dzielić się z najbliższymiopłatkiem, a niewiele mniej składać życzenia podczas wigilijnejuroczystości. Ośmiu na dziesięciu internautów obdaruje bliskichprezentami, a 76 proc. przygotuje nakrycie przy stole dlaniespodziewanego gościa. Religijny charakter świąt podkreśliwspólne wyjście na pasterkę oraz czytanie Pisma Świętego. Dźwiękkolęd zabrzmi w domach ponad połowy internautów.



Zarejestruj się, wymieniaj wiedzę, doświadczenia i poglądy z innymiprofesjonalistami
Cafe.Wirtualnemedia.pl - portal społecznościowy dla ludzimediów, reklamy, internetu, marketingu, PR, badań igospodarki!


Choinka oraz czas spędzony z rodziną to główne świąteczneskojarzenia internautów obchodzących Boże Narodzenie (odpowiednio55 i 50 proc. wskazań). Dla co trzeciego badanego jest to przedewszystkim święto religijne. Mężczyźni dużo częściej niż kobietyutożsamiają Boże Narodzenie z odpoczynkiem i relaksem orazjedzeniem i spędzaniem czasu przy stole, z kolei panie z zakupamioraz przygotowaniem świątecznych potraw.

Prezenty są nieodłączną częścią Bożego Narodzenia - zaledwie codziesiąty internauta nie zamierza obdarować nimi najbliższych. Wmomencie przeprowadzania badania (a więc na niecałe dwa tygodnieprzed Wigilią) niemal połowa internautów (46 proc.) dokonała jużzakupu przynajmniej części gwiazdkowych prezentów. Spośród nich 28proc. zdecydowało się na zakup za pośrednictwem internetu - to o 6pkt procentowych mniej niż przed rokiem.

Zmniejszył się też odsetek internautów, którzy na dwa tygodnieprzed świętami dopiero planowali zakup prezentu za pośrednictwemsieci. W sumie w tym roku 22 proc. internautów kupujących prezentygwiazdkowe dokonało lub planowało dokonać zakupu online, z kolei wroku ubiegłym - 25 proc.

Nie bez znaczenia dla wysokości świątecznego budżetu pozostajetrudna sytuacja na rynku finansowym. W porównaniu z poprzednią faląbadania, odsetek internautów planujących wydać większą niż przedrokiem kwotę na prezenty świąteczne spadł z 40 do 34 proc.



O badaniu - badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowychemitowanych na witrynach internetowych korzystających z bezpłatnejwersji systemu stat24 lub bezpłatnego audytu site-centricstat.pl/PBI. Ankiety emitowane były losowo w okresie od 11 do 14grudnia 2008 roku. Analizą objęto odpowiedzi 1200 internautów wwieku co najmniej 15 lat, którzy wypełnili ankietę do końca. Abydane były reprezentatywne dla ogółu internautów w wieku 15 i więcejlat, odpowiedzi badanych analizowano z wykorzystaniem wagianalitycznej, skonstruowanej na podstawie danych o płci i wiekuinternautów oraz o ich częstotliwości korzystania z internetupochodzących z badania Omnibus PBS (VIII-IX 2008).
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zwyczaje bożonarodzeniowe polskich internautów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl