SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zysk Multimedia Polska w I półroczu 2016 spadł o 51,3 proc. Przychody wzrosły do 365,4 mln zł

Zysk netto Multimedia Polska spadł w I półroczu 2016 roku o 51,3 proc. rdr do 11,7 mln zł - podała spółka w komunikacie prasowym. Skorygowana EBIDTA grupy wyniosła w tym czasie 169,1 mln zł wobec 175,9 mln zł rok wcześniej.

Andrzej Rogowski, prezes Multimedia PolskaArticle

Spółka Multimedia Polska w raporcie kwartalnym podała, że łączna liczba jej abonentów na dzień 30 czerwca br. wyniosła 831,5 tys., o ponad 10 tys. więcej niż rok wcześniej.

Na koniec I półrocza 2016 r. Grupa Multimedia Polska dostarczała swoim abonentom 1,71 mln usług (RGU), co oznacza wzrost o 146 tysięcy niż przed rokiem. Wzrost ten spółka tłumaczy wprowadzeniem nowych usług spoza dotychczasowej działalności telekomunikacyjnej, dalszym rozszerzaniem portfela usług (m.in. wprowadzenia usługi dostawy gazu), a także ze wzrostem organicznym biznesu w zakresie segmentu wideo.

Operator nie podaje, jaki jest rozkład w poszczególnych segmentach RGU. Z dwóch usług korzystało 309,6 tys. abonentów (wzrost o 0,5 tys.), a 128,7 tys. (spadek  2,8 tys.) miało uruchomione co najmniej trzy usługi.

Skorygowana EBITDA w I półroczu br. wyniosła 169,1 mln zł wobec 166,1 mln zł przed rokiem. Koszty operacyjne (z wyłączeniem amortyzacji) wzrosły o 22,7 mln zł, tj. 12,6 proc. z poziomu 179,9 mln zł w I poł. 2015 r. do poziomu 202,6 mln zł na dzień 30 czerwca br. Na wzrost kosztów największy wpływ miały przede wszystkim koszty sprzedanych usług (wzrost o 17,5 mln zł) oraz koszty sprzedaży i marketingu (wzrost o 3,9 mln zł).

Zysk netto w tym okresie wyniósł 11,7 mln zł wobec 23,9 mln zł przed rokiem, co oznacza spadek o 51,3 proc., wobec I półrocza 2015 r. Grupa podaje, że największy wpływ na poziom zysku netto miały czynniki podatkowe. Multimedia Polska odnotowały wyższą niż ustawowa stopę opodatkowania, co było efektem wystąpienia kosztów trwale nie stanowiących kosztów uzyskania przychodów głównie z tytułu odsetek i prowizji od zadłużenia pozyskanego w celu skupu akcji własnych.

Grupa dokonała również korekty bieżącego podatku z lat ubiegłych. Niekorzystny wpływ na wynik miały też kursy wymiany walut (wzrost kosztów operacyjnych łącznie o kwotę ok. 3 mln zł). Grupa podaje, że istotny negatywny wpływ na osiągnięte wyniki miało umocnienie dolara (wzrost kosztów operacyjnych z tego tytułu o ok. 4,4 mln zł w I półroczu 2015 r.).

- Po kilkuletnim zachwianiu rynku usług telewizyjnych spowodowanym wprowadzeniem darmowej telewizji naziemnej, możemy już mówić o powrocie do tendencji wzrostowych w tym segmencie. Rynek internetowy, ze względu na agresywne strategie operatorów komórkowych i rosnący zasięg LTE, jest w chwili obecnej bardzo wymagający. Jednak jestem przekonany, że wydajne przewodowe  platformy dostępowe, ze względu na swoją stabilność i doskonałe parametry świadczonych usług, pozostaną kluczową częścią rynku usług szerokopasmowych. Podtrzymuję swoje stanowisko w odniesieniu do rozszerzenia portfela produktów o usługi spoza tradycyjnego rynku telekomunikacyjnego. Nasza zintegrowana oferta usług dla gospodarstw domowych jest bardzo dobrze przyjmowana przez rynek. Odnotowujemy wysokie wzrosty sprzedaży w segmencie usług energii, gazu i ubezpieczeń. W tym obszarze sukcesywnie zbliżamy się do osiągnięcia progu rentowności - komentuje wyniki Andrzej Rogowski, prezes zarządu Multimedia Polska.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zysk Multimedia Polska w I półroczu 2016 spadł o 51,3 proc. Przychody wzrosły do 365,4 mln zł

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl