Rośnie świadomość Polaków na temat żywności ekologicznej

Żywność ekologiczną Polacy najczęściej utożsamiają głównie z odpowiednim chowem zwierząt i brakiem nawozów sztucznych w uprawach - pokazuje raport IMAS International.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Zdecydowana większość Polaków ma wykształcone wyobrażenie na temat biożywności, pokazuje badanie „Żywność ekologiczna w Polsce 2018”, zrealizowane przez IMAS International.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gdzie-kupujemy-zywonosc-komu-ufamy-badanie-kantar_1 ##

Najczęściej, żywność ekologiczna kojarzona jest spontanicznie z uprawami bez sztucznych nawozów oraz z odpowiednim chowem zwierząt (łącznie 30 proc.), brakiem sztucznych dodatków (konserwanty, aromaty, barwniki, antybiotyki) 24 proc.

grafika

Cztery piąte dorosłych Polaków poszukuje informacji na temat bio żywności, a głównym źródłem jest Internet (65 proc.) oraz opinie znajomych lub rodziny (32 proc.).

Unijne logo żywności ekologicznej rozpoznaje 44 proc. badanych.

grafika

- Certyfikowana ekologiczna żywność opatrzona jest odpowiednim symbolem. Z naszego badania wynika, że blisko połowa Polaków prawidłowo rozpoznaje zielony listek będący unijnym logo żywności ekologicznej. Firmom posługującym się tym symbolem pozwala na szybką i łatwą identyfikację produktu ekologicznego. Biorąc pod uwagę mnogość obecnych na rynku oznaczeń, określeń czy certyfikatów związanych z żywnością tradycyjną, regionalną, naturalną, można uznać ten wynik za satysfakcjonujący - mówi Katarzyna Łozińska-Wróbel, badacz prowadzący projekt Ekożywości w IMAS.

IMAS International (imas.pl) w dniach od 23 października do 6 listopada 2018 roku przeprowadził badanie dotyczące żywności ekologicznej zrealizowane metodą ankiety internetowej CAWI na dwóch próbach. Badanie konsumenckie na reprezentatywnej próbie Polaków w wieku 15-65 lat; N=1000. Rozkład płci, wieku, wykształcenia, wielkości miejscowości i regionu (NUTS 2) zgodny z rozkładem populacji mieszkańców Polski. Dodatkowo, zostało przeprowadzone badanie biznesowe na celowej próbie firm z branży żywności ekologicznej i tradycyjnej, n=100.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu