ASZdziennik.pl z tagiem #Polska2205 wypromował w social media grę „Anno 2205”

Serwis ASZdziennik.pl (Grupa naTemat.pl) przeprowadził w mediach społecznościowych natywną kampanię reklamową gry „Anno 2205” (jej wydawcą jest Ubisoft). Akcję oparto na tagu #Polska2205 i wpisach przedstawiających wizję Polski w 2205 roku.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
ASZdziennik.pl z tagiem #Polska2205 wypromował w social media grę „Anno 2205”

Akcja zaczęła się w zeszły wtorek od artykułu ASZdziennika opisującego w formie memów różne absurdalne wydarzenia i zjawiska, które mają być obecne w Polsce w 2205 roku (m.in. klonowanie polityków z 2015 roku, wydłużenie wieku emerytalnego do 137 lat, odkrycie planety zaludnionej przez szafiarki, iPhone 100S, remake „Gry o tron”).

Redakcja serwisu zachęciła internautów do wymyślania własnych podobnych wizji i zamieszczania ich na portalach społecznościowych z tagiem #Polska2205.

grafika

Tylko w ciągu pierwszej doby opublikowano prawie trzy tysiące wpisów z tagiem #Polska2205 - przede wszystkim na Twitterze, w mniejszym stopniu na Facebooku. Przedstawiono w nich takie wydarzenia z 2205 roku jak m.in. ogłoszenie NFZ o uruchomieniu zapisów na przyszły wiek, nagranie przez Metallikę w Polsce teledysku do „Unforgiven 11”, przetarg na budowę trzeciej linii metra w Warszawie, reforma oświatowa posyłająca dwulatki do szkoły oraz awans Podbeskidzia i Jagiellonii do piłkarskiej Ligi Mistrzów.

#Polska2205 Tomasz Tusk o włos przegrywa wybory prezydenckie. Na koniec kampanii sztab przeciwnika ujawnił, że jego praprapradziadek był w PO. Posted by Artur E. Dziambor on 3 listopada 2015

 

Według badania Instytutu Monitorowania Mediów dzięki wszystkim interakcjom użytkowników związanym z akcją (wpisy z tagiem #Polska2205zanotowały w sumie ponad 80 tys. polubień), zetknęło się z nią 7 mln internautów. 83 proc. wpisów twitterowych miało wydźwięk pozytywny.

 

Te statystyki akcji cieszą nie tylko przedstawicieli Ubisoftu, lecz także ASZdziennika. - Nie jesteśmy już tylko serwisem satyrycznym ze zmyślonymi newsami. Rozwijamy dział sprzedaży i zespół redakcyjny, do naszego zespołu dołączył właśnie nowy dziennikarz, Bartłomiej Przybysz, który współtworzył Mordor na Domaniewskiej - opisuje Rafał Madajczak, założyciel i redaktor naczelny serwisu. - Wierzymy, że informacja też może być rozrywką i cieszymy się, że coraz więcej klientów chce z nami realizować komercyjne akcje natywne, które wpisują się w takie myślenie - dodaje.

ASZdziennik.pl do Grupy naTemat.pl dołączył w październiku ub.r. We wrześniu br. serwis zanotował 349,5 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), wobec 156,9 tys. rok wcześniej.

 

Przy akcji promującej „Anno 2205” ASZdziennik.pl i Ubisoft współpracowały z domem mediowym Havas Media.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"