Akcja zaczęła się w zeszły wtorek od artykułu ASZdziennika opisującego w formie memów różne absurdalne wydarzenia i zjawiska, które mają być obecne w Polsce w 2205 roku (m.in. klonowanie polityków z 2015 roku, wydłużenie wieku emerytalnego do 137 lat, odkrycie planety zaludnionej przez szafiarki, iPhone 100S, remake „Gry o tron”).
Redakcja serwisu zachęciła internautów do wymyślania własnych podobnych wizji i zamieszczania ich na portalach społecznościowych z tagiem #Polska2205.

Tylko w ciągu pierwszej doby opublikowano prawie trzy tysiące wpisów z tagiem #Polska2205 - przede wszystkim na Twitterze, w mniejszym stopniu na Facebooku. Przedstawiono w nich takie wydarzenia z 2205 roku jak m.in. ogłoszenie NFZ o uruchomieniu zapisów na przyszły wiek, nagranie przez Metallikę w Polsce teledysku do „Unforgiven 11”, przetarg na budowę trzeciej linii metra w Warszawie, reforma oświatowa posyłająca dwulatki do szkoły oraz awans Podbeskidzia i Jagiellonii do piłkarskiej Ligi Mistrzów.

Według badania Instytutu Monitorowania Mediów dzięki wszystkim interakcjom użytkowników związanym z akcją (wpisy z tagiem #Polska2205zanotowały w sumie ponad 80 tys. polubień), zetknęło się z nią 7 mln internautów. 83 proc. wpisów twitterowych miało wydźwięk pozytywny.

Te statystyki akcji cieszą nie tylko przedstawicieli Ubisoftu, lecz także ASZdziennika. - Nie jesteśmy już tylko serwisem satyrycznym ze zmyślonymi newsami. Rozwijamy dział sprzedaży i zespół redakcyjny, do naszego zespołu dołączył właśnie nowy dziennikarz, Bartłomiej Przybysz, który współtworzył Mordor na Domaniewskiej - opisuje Rafał Madajczak, założyciel i redaktor naczelny serwisu. - Wierzymy, że informacja też może być rozrywką i cieszymy się, że coraz więcej klientów chce z nami realizować komercyjne akcje natywne, które wpisują się w takie myślenie - dodaje.
ASZdziennik.pl do Grupy naTemat.pl dołączył w październiku ub.r. We wrześniu br. serwis zanotował 349,5 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), wobec 156,9 tys. rok wcześniej.

Przy akcji promującej „Anno 2205” ASZdziennik.pl i Ubisoft współpracowały z domem mediowym Havas Media.











