Audi w 2018 r. sprzedało ponad 1,8 mln samochodów. Spadek na świecie, wzrost w Polsce

Koncern Audi w 2018 roku dostarczył klientom na całym świecie ok. 1 812 500 samochodów. To o 3,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W Europie, na przestrzeni ostatnich dwunastu miesięcy sprzedaż spadła o 13,6 proc. W samym grudniu samochody marki Audi nabyło 154 550 klientów na całym świecie, czyli o 14,3 proc. mniej w stosunku do grudnia roku 2017.

km
km
Udostępnij artykuł:
Audi w 2018 r. sprzedało ponad 1,8 mln samochodów. Spadek na świecie, wzrost w Polsce
fot. materiały prasowe

- Tak jak się spodziewaliśmy, rok 2018 okazał się być pełen wyzwań. Mamy za sobą największą w historii Audi kampanię modelową i technologiczną, a to wszystko w połączeniu z przechodzeniem na cykl testowy WLTP - powiedział Bram Schot, prezes zarządu Audi, pełniący jednocześnie obowiązki szefa marketingu i sprzedaży.

W Chinach na drogi wyjechało w 2018 roku 663 049 nowych aut marki Audi. To wzrost o 10,9 proc. wobec roku 2017. Na przestrzeni ostatnich 10 lat sprzedaż w tym kraju zwiększyła się pięciokrotnie. W roku ubiegłym największym zainteresowaniem chińskich klientów cieszyło się przede wszystkim produkowane lokalnie Audi A4 L (+42,6 proc., 163 279 sztuk) oraz Audi A3 (+12,7 proc., 91 173 auta). Marka sprzedała tu również ponad 10 tys. sztuk flagowego modelu Audi A8 L. W październiku do oferty włączono przygotowany specjalnie na chiński rynek model Q2 o zwiększonym rozstawie osi. Wersja ta adresowana jest przede wszystkim do młodych klientów. W roku 2019 na klientów w Chinach czekają kolejne nowości, m.in. nowe Audi A6 L.

Wymiana modelowa, wiele zawirowań politycznych i gospodarczych, czy w końcu przejście na nowy cykl testowy WLTP, zdominowały w roku 2018 prowadzenie biznesu Audi w Europie. Biorąc pod uwagę wszystkie rodziny modelowe czterech pierścieni, sprzedaż na Starym Kontynencie w ciągu całego roku spadła o 13,6 proc., do ok. 743 600 egzemplarzy. Dobrze radził sobie tylko model A7, którego sprzedaż wzrosła o 47,4 proc., do ok. 10 100 sztuk. Na Audi e-tron przyjęto w Europie ponad 16 tys. rezerwacji. Tylko w grudniu kluczyki do swojego nowego Audi odebrało ok. 51 500 europejskich klientów - o 20,9 proc. mniej niż w analogicznym okresie roku 2017.

Odmiennie przedstawiają się natomiast wyniki rejestracji w Polsce. Choć sam grudzień, podobnie jak w innych krajach europejskich był gorszy od grudnia rok wcześniej (o 2,84 proc.; grudzień 2018: 1370 aut; grudzień 2017: 1410 aut), to biorąc pod uwagę liczbę rejestracji z całego roku 2018, była ona o 10,93 proc. wyższa niż z roku 2017 (2018: 14 686 aut; 2017: 13 239 aut).

Z kolei w USA, rok 2018 Audi zakończyło z pulą 223 323 sprzedanych aut. To nieznacznie mniej niż w roku 2017 (-1,4 proc.). Największym zainteresowaniem klientów za oceanem cieszą się modele z rodziny Q. Popyt na sportowe terenówki rósł ponad przeciętną – o 8,3 proc., do poziomu 126 252 sprzedanych egzemplarzy. Po raz pierwszy w historii Audi of America, sprzedaż SUV-ów stanowiła 57 proc. całości dostaw. Najbardziej popularnym tu modelem było Audi Q5, na które popyt wzrósł o 21 proc., do poziomu 69 978 aut. Również w Kanadzie odnotowano rekordowy wynik sprzedaży: 36 908 samochodów (wzrost o 2,5 proc.). W wyniku tego, Kanada po raz trzeci z rzędu ugruntowała swoją mocną pozycję w gronie 10 największych rynków sprzedaży Audi na świecie. W całej Ameryce Północnej, po zamknięciu wyników rocznych, dostawy utrzymały się mniej więcej na poziomie roku 2017 (-0,9 proc., 275 tys. samochodów).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące