Firma Superauto.pl przejęła serwis Autocentrum na początku września br. Jak tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Michał Siegieda z biura prasowego Wirtualnej Polski, "zmiana była zgodna ze strategią WP Media, która koncentruje się na rozwijaniu serwisów opartych na treściach redakcyjnych".
Autocentrum.pl pełni inną rolę. – To największe kompendium wiedzy motoryzacyjnej w Polsce: baza modeli, danych technicznych i opinii kierowców, która od lat stanowi punkt odniesienia przy wyborze samochodu, dlatego najlepiej będzie rozwijać w strukturach Superauto. Podkreślamy, że Autocentrum.pl pozostaje częścią Grupy WP i nadal współpracuje z WP Media – dodał Siegieda.
Zmiany dotyczące Autocentrum
Biuro reklamy WP wciąż zajmuje się sprzedażą powierzchni reklamowej, a redakcje, np. Autokult, pozostają partnerami w zakresie treści.

Do Superauto.pl w tym roku dołączyły także portale: Motohigh i Motopass. Pierwszy skupia się na motosporcie i ciekawostkach ze świata motoryzacji, drugi na nowych autach. Wcześniej Superauto.pl uruchomiło także własne serwisy tematyczne: nowyosobowy.pl, nowydostawczy.pl oraz chińskiesamochody.pl.
Czytaj także: Tak rośnie polski rynek reklamowy
– Otwieramy nowy rozdział w historii samochodowego e-commerce w Polsce. Po inwestycjach, jakich dokonaliśmy w tym roku, ekosystem Superauto.pl składa się już z siedmiu serwisów motoryzacyjnych. Daje nam to możliwość wykorzystania - na niespotykaną dotychczas skalę - technologii, danych oraz doświadczeń użytkowników do rozwoju cyfrowych kanałów sprzedaży samochodów – przekazał mediom Kamil Makula, prezes Superauto.pl.
Zapowiada też zmiany, które będą stopniowo następowały na platformie Autocentrum, począwszy od stworzenia nowoczesnej architektury technologicznej, poprzez wykorzystanie zaawansowanych mechanizmów rekomendacyjnych opartych na AI, aż po odświeżony, bardziej intuicyjny wygląd.

Nowa odsłona Autocentrum będzie stopniowo uruchamiana w tym i w przyszłym roku. W czerwcu br. opisywaliśmy, że serwis od dawna nie był aktualizowany.
– Sama funkcja, którą do tej pory spełniało Autocentrum, nie zmieni się. Nadal będzie to portal dostarczający przede wszystkim wartościowych treści motoryzacyjnych, danych technicznych i użytkowych współdzielonych przez internautów, a także testów oraz porad dla kierowców. Zdobycie wiedzy to pierwszy krok, jaki wykonuje na swojej ścieżce zakupowej nabywca auta. Do tego dodajemy teraz drugi, czyli możliwość łatwego przejścia do oferty zakupu samochodów – informuje Makula.











