Avant 4 i Orjak 4 – nowe opony ciężarowe Sava

Warszawa, 1 lipca 2011 r.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

– Sava Tires, czołowy producent opon z Europy Południowo-Wschodniej, poszerzył ofertę opon ciężarowych w rozmiarze 22,5". Nowe opony to Avant 4 na oś sterującą oraz Orjak 4 na oś napędową. Zostały opracowane tak, aby zwiększyć wydajność i obniżyć koszty, a tym samym uczynić nowe opony atrakcyjnymi dla firm transportowych. Jest to propozycja dla flot transportowych, które zwracają szczególną uwagę na obniżenie kosztów związanych z transportem.

Opona Avant 4

Konstrukcja opony Avant 4, a zwłaszcza kształt jej stopki został zoptymalizowany przy użyciu Metody Elementów Skończonych (ang. Finite Element Analisys - FEA). Zapewnia to równomierne, mniejsze zużycie bieżnika. Opona Avant 4 posiada szerokie żebra z płytkimi rowkami, które gwarantują większą odporność na zużycie barków opony oraz lepszą sterowność. Dodatkową cechą bieżnika jest zoptymalizowana geometria klocków, zmniejszająca poślizg na mokrych nawierzchniach. Powoduje to poprawę wyników opon w każdych warunkach pogodowych i zmniejsza poziom hałasu. Technologię mieszanki bieżnika zaprojektowano w taki sposób, aby zwiększyć przebiegi opony. Korzyści ekonomiczne wynikają także m.in. ze zmniejszenia masy opony, co przekłada się na zwiększenie ładowności pojazdów ciężarowych.

W analizie porównawczej opona Avant 4 wykazuje lepsze wyniki w kluczowych aspektach w stosunku do swojej poprzedniczki, tj. opony Avant A3. Dotyczy to szczególnie oporów toczenia, co również przekłada się na korzyści ekonomiczne w postaci niższego zużycia paliwa. Efekt ten osiągnięto bez zmniejszania przebiegów opony. Ponadto nowa wersja opony zapewnia lepsze prowadzenie i hamowanie na mokrej nawierzchni, przy mniejszym poziomie hałasu, zwiększając tym samym bezpieczeństwo jazdy.

Opona Orjak 4

Konstrukcję i kształt bieżnika opony Orjak 4 także zoptymalizowano za sprawą technologii FEA. W efekcie opona wyróżnia się większymi przebiegami, m.in. za sprawą dużej głębokości bieżnika, która poprawiła również trakcję opony przez cały okres jej życia. Opony Orjak 4 charakteryzują się budową wieloklockową, poprawiającą równomierność zużycia bieżnika oraz zapewniającą dobrą trakcję na mokrych nawierzchniach i w warunkach zimowych. Półotwarta konstrukcja barku opony zapewnia dodatkowe korzyści jeżeli chodzi o trakcję na śniegu i błocie pośniegowym, a także odporność na poślizg na mokrych nawierzchniach. Ponadto bieżnik ma właściwości samoczyszczące. Technologia mieszanki bieżnika - zastosowana do produkcji tych opon - została zaprojektowana w taki sposób, aby zwiększyć ich przebiegi i odporność na uszkodzenia.

Podobnie jak Avant 4, opona Orjak 4 jest lepsza w kluczowych obszarach od swojej poprzedniczki, opony Orjak O3. W nowym modelu zredukowano zużycie paliwa o 6% zmniejszając opory toczenia, przy zachowaniu przebiegów opony. Obniżył się również poziom hałasu. Zmniejszenie masy nowych Avant 4 i Orjak 4 przynosi dodatkowe korzyści operatorom flot transportowych w postaci zwiększonej ładowności ich pojazdów.

Nowe opony na oś sterującą i napędową są dostępne w następujących rozmiarach:

  • 295/80 R22.5 152/148 M
  • 315/70 R22.5 154/150 L (152/148 M)
  • 315/80 R22.5 156/150 L (154/150 M)

W tych rozmiarach opony Avant 4 zastępują Avant A3 Plus, a opony Orjak 4 – Orjak O3 Plus.

Nowe opony są przystosowane do współpracy z oponami do przyczep i naczep Sava Cargo C3 Plus 385/65 R22.5. Podobnie jak Sava Avant 4 i Orjak 4, ww. opony stworzono z myślą o operatorach zajmujących się transportem regionalnym i długodystansowym. Dzięki szerokiej rzeźbie bieżnika o sześciu żebrach i pięciu zygzakowatych rowkach opona Sava Cargo C3 Plus osiąga doskonałe przebiegi, a także dobre wyniki w hamowaniu na mokrych nawierzchniach. W przypadku wszystkich powyżej wymienionych opon możliwe jest ponowne pogłębianie i bieżnikowanie.

Sava Tires, z siedzibą w Słowenii, jest wiodącym środkowoeuropejskim producentem opon z ponad 85-letnim doświadczeniem w branży oponiarskiej. Firma zatrudnia ponad 1400 osób i sprzedaje głównie opony do samochodów osobowych, dostawczych i ciężarowych. Sava Tires jest integralną częścią grupy Goodyear Dunlop, a większość swojej produkcji eksportuje. Produkty marki Sava cieszą się na świecie dużą popularnością oferując bardzo wysoką wydajność i wysoki przebieg w rozsądnej cenie. W Polsce Sava jest liderem rynku opon ciężarowych w segmencie opon ekonomicznych.

Więcej informacji na temat Sava Tires:

www.savaopony.pl

.

Goodyear jest jednym z największych producentów opon na świecie, z centralą w Akron, w stanie Ohio, USA. Firma wytwarza opony, wyroby gumowe oraz środki chemiczne w ponad 57 zakładach w 23 krajach. Swoją działalność prowadzi w większości krajów świata. Goodyear zatrudnia ponad 69 000 pracowników. W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica S.A.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"