Reklamę kremu Smooth Moves Naked Proof zwalczającego cellulit zakwestionowała Jameela Jamil, aktorka i aktywistka, która mocno skrytykowała ją na Twitterze. W ramach kampanii prowadzonej w Ameryce Północnej wydano broszury, które promowały krem jako preparat zwalczający grudki i guzy na powierzchni ciała.
Jameela Jamil oskarżyła Avon o to, że chce czerpać korzyści poprzez wprowadzanie ludzi w błąd i prezentowanie cellulitu jako defektu, a nie normalnego stanu ciała, którego doświadcza w swoim życiu nawet 90 proc. kobiet.
W jednej z kreacji pojawiło się hasło "Dołeczki są urocze na twarzy, ale nie na udach” a obok umieszczono zdjęcie młodej kobiety z idealną skórą na udach. Tweet Jameeli Jamil został przekazany dalej kilkanaście tys. razy.

Aktorka stwierdziła, że Avon chce tym przekazem zawstydzić kobiety, bo piętnuje coś, co jest zupełnie normalne.By wzmocnić swój wpis umieściła zdjęcie innego produktu Avonu z tą samą modelką, promujące żel do mycia twarzy a opatrzone hasłem „Każde ciało jest piękne”.
Jameela Jamil wezwała brytyjski oddział Avonu, by zareagował na tę reklamę i publicznie ją potępił.
Firma odpowiedziała, że reklama miała być zabawna, ale skoro została odebrana inaczej, firma przeprasza wszystkich urażonych i wstrzymuje kampanię.











