Bank Pocztowy zaktualizował Strategię na lata 2012-2015

Bank Pocztowy zaprezentował Strategię rozwoju na najbliższe lata. Bank nadal zakłada obsługiwanie 3 mln Klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw na koniec 2015 roku.

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

– Naszym niezmienionym celem pozostaje obsługa 3 mln Klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw na koniec 2015 roku. Koncentrujemy się  na sprzedaży najbardziej rentownych produktów z punktu widzenia obciążenia kapitału przy utrzymaniu dyscypliny kosztowej w obszarze kosztów eksploatacyjnych oraz kosztów osobowych. W obliczu braku dokapitalizowania, zmiany modelu biznesowego mają nam zagwarantować utrzymanie dynamicznego przyrostu, zarówno liczby Klientów, jak i wolumenów kredytów i depozytów. W przyszłym roku chcemy otworzyć 400 tys. Pocztowych Kont Standard i Nestor  – podkreśla Tomasz Bogus, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Kluczowe cele strategiczne na lata 2012-2015 to:

• 3 mln Klientów detalicznych i mikroprzedsiębiorstw do końca 2015 r.,• skonsolidowany wskaźnik ROE netto na poziomie 14% w 2015 r.,• kontynuacja strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską,• zwiększenie poziomu kapitałów własnych Banku.

– Dzięki przeprowadzonym zmianom i optymalizacjom zakładamy zwiększenie wskaźnika ROE netto do 14% w 2015 roku. Będzie to możliwe m.in. dzięki zwiększeniu przychodów oraz koncentracji na najbardziej rentownych produktach – mówi Tomasz Bogus.

W ramach strategicznego partnerstwa z Pocztą Polską, Bank kontynuuje rozwój sieci placówek. Do końca 2015 r. Bank i Poczta stworzą wspólnie sieć 1000 punktów dedykowanych usługom finansowym w ramach Placówek Pocztowych.  – Stawiamy sobie za cel pozyskanie ok. pół miliona Klientów w 2013. Wiemy, że musimy w tym celu usprawnić nasze działania, stąd m.in. rozwijamy sieć, ulepszamy rozwiązania informatyczne usprawniające proces obsługi Klienta, a już w 2013 r.  uruchomimy nowy serwis transakcyjny zarówno dla Klientów detalicznych, jak  i instytucjonalnych – dodaje Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

Zmiany dotyczą również działalności kredytowej Banku. – W obszarze kredytów detalicznych celem Banku jest zwiększenie sprzedaży kredytów gotówkowych i ograniczenie poziomu sprzedaży kredytów hipotecznych. W obszarze bankowości instytucjonalnej planujemy koncentrację na rozwoju oferty dla mikro- i małych przedsiębiorstw – opisuje Tomasz Bogus.

 Dalszy rozwój Banku będzie wymagał podwyższenia kapitałów własnych. W związku z brakiem dokapitalizowania w roku bieżącym, podstawowym źródłem wzmocnienia kapitałowego w latach 2012-2015 będzie akumulacja wypracowanego zysku netto. Strategia zakłada, że Bank nadal będzie dążył do podniesienia kapitałów własnych w drodze dokapitalizowania (np. w formie IPO lub dokapitalizowania przez akcjonariuszy). Sposób oraz termin ewentualnego dokapitalizowania będą uzależnione od sprzyjającej sytuacji rynkowej i decyzji akcjonariuszy.

Bank Pocztowy chce być w 2015 r. masowym bankiem detalicznym dla klientów indywidualnych z ofertą dla mikro- i małych przedsiębiorstw, oferującym proste i zrozumiałe produkty bankowe. Podstawą dystrybucji pozostaną tradycyjne kanały uzupełnione o coraz istotniejsze: WWW, call center i aplikacje mobilne.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online