Banki 17 proc. mniej na reklamy. W górę BZ WBK i eurobank, w dół mBank

W I kwartale br. cennikowe wydatki reklamowe banków (bez internetu) były o 17,4 proc. niższe niż rok wcześniej. Największy budżet miał ING Bank Śląski, duże wzrosty osiągnęły BZ WBK i eurobank, a spory spadek - mBank. Najmocniej banki ograniczyły wydatki w radiu, gazetach i kinach.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Banki 17 proc. mniej na reklamy. W górę BZ WBK i eurobank, w dół  mBank

Od stycznia do marca br. cennikowe inwestycje reklamowe banków (bez internetu) wyniosły 239,47 mln zł, o 50,5 mln zł mniej niż rok wcześniej, co oznacza spadek o 17,4 proc. - wynika z danych Kantar Media opracowanych przez Wirtualnmedia.pl. Kwoty te obejmują wydatki na promocję produktów stricte bankowych, bez uwzględnienia ubezpieczeń, funduszy inwestycyjnych i ofert strukturyzowanych.

Liderem reklamowym był ING Bank Śląski, którego cennikowy budżet miał wartość 30,14 mln zł, o 2,7 mln zł więcej niż w I kwartale ub.r. (wzrost o 9,9 proc.). W lutym i marcu bank promował konto oszczędnościowe w kampanii z udziałem Agaty Kuleszy i Jacka Braciaka (zobacz szczegóły), a od kilku dni wspiera pożyczkę gotówkową reklamami z Adamem Woronowiczem (obejrzyj je).

Z kolei cennikowe wydatki BZ WBK podskoczyły w skali roku aż o 114,7 proc. - z 13,65 mln zł do 29,31 mln zł. Bank w br. kontynuuje komunikację z udziałem Kevina Spacey, przy czym u jego boku pojawili się polscy aktorzy: Anna Dereszowska w reklamie kredytu gotówkowego (obejrzyj to) i Arkadiusz Jakubik w spocie aplikacji mobilnej (zobacz go).

Wyraźnie wzrosły też cennikowe budżety reklamowe eurobanku i Banku Millennium. Pierwszy od stycznia do marca br. wydał o 10,11 mln zł więcej niż rok wcześniej (66,1 proc. w górę), a drugi - o 5,63 mln zł (34,9 proc. w górę). W kampaniach eurobanku od prawie dwóch lat występuje, w różnych wcieleniach, Piotr Adamczyk. W ostatnim czasie jako profesor językoznawstwa reklamował kredyt konsolidacyjny (obejrzyj to), jako zapracowany ojciec - aplikację mobilną (zobacz ten spot) oraz jako biegacz - kredyt hipoteczny (obejrzyj to). Natomiast Bank Millennium reklamował w br. kredyt konsolidacyjny (zobacz szczegóły) i aplikację mobilną (więcej na ten temat).

Wśród pięciu banków z największymi cennikowymi budżetami reklamowymi spadek wydatków zanotował tylko mBank - zmalały one o 5,16 mln zł (to spadek o 20,7 proc.). W marcu i kwietniu bank wspierał marketingowo swój program rabatowy mOkazje, aplikację mobilną i serwis transakcyjny (zobacz szczegóły).

Banki zdecydowanie najwięcej wydają na reklamy w telewizji. W I kwartale te inwestycje były co prawda o 26,67 mln zł niższe niż rok wcześniej (spadek o 13,2 proc.), jednak ich udział w ogólnych wydatkach wzrósł z 69,5 do 73 proc.

Wydatki reklamowe banków w radiu zmalały w skali roku o 6,94 mln zł (29,4 proc. w dół), w gazetach - o 9,11 mln zł (44,2 proc. w dół), na outdoorze - o 3,34 mln zł (spadek o 20,8 proc.), w kinach - o 4,95 mln zł (35,4 proc. w dół), a na nośnikach indoorowych - o 366,2 tys. zł (spadek o 69,4 proc.). Za to budżety przeznaczone na magazyny wzrosły o 902,5 tys. zł (6,6 proc. w górę).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online