Będzie mniej wakacyjnych eventów

Spowolnienie gospodarcze wpłynie na zmniejszenie ilości letnicheventów. Sylwia Matwiejczyk - dyrektor zarządzająca firmy Defactoprzewiduje, że liczba różnego rodzaju wydarzeń może się zmniejszyćnawet o 1/3.

Robert Stępowski
Robert Stępowski
Udostępnij artykuł:

- W dobie rozbuchanego medialnie kryzysu, marki, któredotychczas były w okresie wakacji widoczne m.in. w miejscowościachnadmorskich będą również obecne, ale w innej formie dotarcia doodbiorcy, bardziej mierzalnej i rokującej na większą stopę zwrotu -twierdzi Marta Szadowiak, kierująca działem PR i Media MarketinguKombinatu Artystycznego - Agencja Strategii Eventowych.

Jej zdaniem to właśnie dlatego firmy kładą szczególny nacisk nadziałania bezpośrednie, event i field marketing; na uchwyceniekonsumenta w najlepszym z możliwych momentów i wywołanie możliwiejak najszybszej akcji zakupowej. - Załamanie gospodarcze ostatnichmiesięcy pokazało też, że niedoceniany do tej pory marketingwydarzeń czy szerzej BTL są bardzo skutecznymi narzędziamikomunikacji zwłaszcza w sytuacji ograniczeń budżetowych - twierdziSzadowiak.

Jak wynika z obserwacji firm organizujących eventy znaczna częśćimprez została przeniesiona z wakacji na późniejsze miesiące. -Wtedy tak naprawdę okaże się, czy w ciągu pierwszego półrocza udałosię osiągnąć zakładane cele marketingowe - mówi portalowiWirtualnemedia.pl Sylwia Matwiejczyk. Dodaje, że dotychczas dużączęść eventów letnich stanowiły pikniki pracownicze, opłacaneczęsto z budżetów socjalnych, które nie zostały tak ograniczone jakbudżety marketingowe. Organizatorzy imprez przyznają, żeorganizacja tegorocznych wydarzeń będzie wymagała od nichszczególnej staranności, gdyż klienci i uczestnicy będą mięlijeszcze wyższe oczekiwania.

Klienci, czyli uczestniczy, mają coraz większe wymagania,oczekują stale lepszej jakości. Choć bessa dotyka wielu dziedzin,my musimy poprzeczkę postawić sobie jeszcze wyżej niż podczaspoprzednich edycji - tłumaczy dyrektor generalny poznańskiejagencji reklamowej Aspe Mateusz Błaszczyk.

Ci marketerzy, którzy dotychczas tylko obserwowali rynek, bojącsię podejmować zobowiązań i planować plenerowych wydarzeń terazmogą mieć z tym poważne problemy. Przede wszystkim ze względu nazarezerwowane terminy celebrytów, powierzchni outdoorowych, a takżemiejsc hotelowych czy podwykonawców dysponujących infrastrukturąeventową.

Robert Stępowski
Autor artykułu:
Robert Stępowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele