Przygotowania do uruchomienia stacji trwały ponad rok, a nadprojektem pracowali specjaliści z Polski i Ukrainy, w pracachwykorzystano także brytyjskie doświadczenia radiowe koncernu Baueroraz dotychczasowe doświadczenie RMF FM na rynku polskim.
Radio 4U kieruje swój program do osób w wieku 25-39 lat i nadajew formacie muzycznym AC (Adult Contemporary), którego formułaoparta jest o największe przeboje ostatnich lat.Radio 4U współpracuje ze stacjami należącymi do Grupy Bauer. Przyprzygotowaniu serwisów informacyjnych wykorzystuje doniesienia zeświatowych agencji informacyjnych oraz korespondentów w - Brukseli,Paryżu, Berlinie, Moskwie, Londynie oraz Waszyngtonie.
Dyrektorem programowym sieci został Roman Zając, a jego zastępcąMarta Bilska. Dyrektorem handlowym jest Nadia Zboriwska, a szefemmuzycznym Szymon Smółka. W związku z uruchomieniem stacji planowanesą działania promocyjne na terenie Ukrainy.












