Piwo Bud wchodzi do sprzedaży w Polsce, kampania oparta na eventach

Firma piwowarska Anheuser-Busch InBev zaczęła w Polsce dystrybucję piwa Bud - popularnego w USA lagera. Rynkowy debiut marki wspiera seria muzycznych eventów. Marką w Polsce zarządza Bart Goense.

BG
BG
Udostępnij artykuł:
Piwo Bud wchodzi do sprzedaży w Polsce, kampania oparta na eventach

Piwo Bud, znana na świecie marka premium, na niewielką skalę była już dostępna w Polsce (dzięki firmie UDH z Poznania od 2018 roku). W ocenie AB InBev popyt na piwa premium w Polsce jest duży, a nowa marka ma szansę zadowolić konsumentów dzięki wyjątkowemu smakowi, który dobrze wpisuje się w konkretne konteksty, takie jak życie nocne.

- Oficjalna premiera marki Bud w Polsce to dla nas duża rzecz, chcemy zamieszać na rynku i dać konsumentom solidną dawkę energii - mówi Bart Goense, zarządzający marką Bud w Polsce. - Mamy świadomość, że polski rynek jest bardzo konkurencyjny, a rozpoznawalność marki duża, podobnie jak popyt na Buda. To właściwy moment, by wprowadzić nasz ceniony lager z segmentu “easy drink”. Rozpoczynamy w Warszawie, ruszając z serią wydarzeń kulturalnych w ramach globalnej formuły BUDX, dobrze znanej już choćby w Paryżu, Amsterdamie czy Santiago - opisuje.

Premierowa impreza BUDX odbyła się w sobotę 28 września w warszawskim klubie newonce. Udział wzięły w niej m.in. polskie didżejki Neen-Nah, Zuza OK i Bubblegun, występujące jako International Girls DJ’s. Gwiazdą wieczoru był Paweł Swanski, który specjalnie na tę okazję stworzył mural przy Metro Politechnika w Warszawie. Imprezy BUDX są otwarte dla publiczności, a uczestniczą w nich znani artyści zapraszani przez Buda.

- Warszawa jest nowym Berlinem, miastem, które bardzo szybko się zmienia. Jesteśmy przekonani, że Bud może być częścią tej zmiany, dając mieszkańcom dużo dobrej energii oraz wspierając lokalnych artystów i kulturę - dodaje Julia Martinez, menedżer marketingu.

Na ten rok przewidziane są jeszcze trzy imprezy z serii BUDX. W najbliższych miesiącach marka skupi się na współpracy z polskimi artystami.

Bud zyskał na kampanii mundialowej

Piwo Bud to amerykański lager o średniej cielistości oraz rześkim smaku. Jest ikoną najważniejszych amerykańskich wartości, jakimi są optymizm oraz radość. W 2018 roku przychody osiągane przez Bud wzrosły o 5,3 proc. globalnie oraz 10 proc. poza Stanami Zjednoczonymi. Wyniki te osiągnięto dzięki zdecydowanej kampanii marketingowej związanej z zeszłorocznym mundialem (marka była oficjalnym sponsorem mistrzostw) oraz kontynuowanym powiększaniem zasięgu marki. AB InBev twierdzi, że była to najbardziej udana kampania promocyjna w historii firmy, a podczas turnieju marka Bud była najszerzej komentowaną w kanałach komunikacji cyfrowej oraz w mediach społecznościowych.

W styczniu 2018 roku w Szwajcarii Bud uruchomił platformę zasilaną energią odnawialną, wprowadzając tym samym w Stanach Zjednoczonych oznaczenie informujące o produkcji wykorzystującej w 100 proc. odnawialną energię. Każdy Bud sprzedawany w Stanach Zjednoczonych jest warzony przy wykorzystaniu tego rodzaju energii. W lutym 2019 roku Bud promował ten przekaz podczas jednego z największych spektakli sportowych świata, jakim jest Super Bowl, wykorzystując w tym celu reklamę nawiązującą do elektrowni wiatrowych.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów