Jak informuje serwis Parabola.cz, 29 września serial "Wartownicy" zadebiutuje m.in. we Francji, Polsce, Czechach, Słowacji, Szwajcarii, Austrii, Holandii, Rumunii, Mjanmie i w ponad 20 krajach afrykańskich, gdzie działa Canal+. Taki ruch ma podkreślać globalny charakter Canal+ oraz należącego do niego dystrybutora i producenta filmowo-telewizyjnego StudioCanal.
"Wartownicy" powstawali osiem lat
Produkcja opowiada o francuskim szeregowym Gabrielu, który zostaje ciężko ranny na polu bitwy podczas I wojny światowej. Jego rodzinę poinformowano, że nie przeżył. W rzeczywistości trafia do tajnego projektu badawczego. Otrzymuje tajemnicze serum, które daje mu nadludzkie siły.
Elitarna jednostka żołnierzy o nadludzkich siłach będzie musiała zmierzyć się z niemiecką armią, która jest prawie u bram Paryża. Choć serial odnosi się do historii, to ma inaczej pokazać I wojnę światową niż "Ścieżki chwały" Stanleya Kubricka czy uhonorowany Oscarem obraz "Na Zachodzie bez zmian".

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo
Nowy serial powstał na podstawie komiksu Xaviera Dorisona i Enrique Breccia. Tym samym Canal+ sięga po podobny gatunek, co treści Marvela w Disney+ albo DC w HBO Max. Producentami "Wartowników" są firmy Esprits Frappeurs i Federation Studios France. Współzałożycielka pierwszej z nich Delphine Clot zdradziła w rozmowie z portalem deadline.com, że serial powstawał przez 8 lat.
– To była świetna okazja do wyprodukowania serialu gatunkowego, ale zakorzenionego w kulturze francuskiej. W komiksach znalazły się składniki, które były dla nas bardzo interesujące, w tym mieszanka scenerii wojennej i akcentu sci-fi – stwierdziła Clot.

W Polsce dwa premierowe odcinki będą pojawiać się w poniedziałki w serwisie streamingowym Canal+. "Wartownicy" będą też pokazywani przez linearną stację Canal+ Premium. Pierwszy odcinek zostanie wyemitowany 29 września o godzinie 21:00, a drugi o 21:45.
Canal+ chce rywalizować z amerykańskimi gigantami streamingu
Pod koniec czerwca 2025 roku Grupa Canal+ miała na wszystkich rynkach 25,66 mln abonentów. To spadek rok do roku o 1,2 proc. Wówczas klientów było 25,984 mln.
– Canal+ jest obecnie na dobrej drodze do pozycji światowego lidera w dziedzinie mediów i rozrywki, posiadającego od 50 do 100 milionów abonentów. Osiągnięto kluczowe cele w zakresie produkcji i dystrybucji atrakcyjnych na całym świecie treści, integracji nowych aktywów, Dailymotion i GVA oraz trwającego przejęcia Multichoice, afrykańskiego lidera płatnej telewizji – mówił kilka miesięcy temu Maxime Saada, CEO Canal+.

Kiedyś poza sportem, jednym z najważniejszych elementów oferty Canal+ były hollywoodzkie filmy. Obecnie wiele z nich ma premierę na amerykańskich platformach streamingowych. Canal+ stawia na oryginalne produkcje serialowe czy dokumentalne oraz inwestuje więcej w prawa sportowe. W Polsce firma zaczęła pokazywać Ligę Mistrzów i Premier League.











