Carrefour wprowadza w Polsce koncept Maxi. Na razie testy w trzech sklepach

W trzech sklepach Carrefoura w Polsce testowane są rozwiązania z konceptu Maxi, który znalazł się w globalnej strategii handlowego giganta. - W drugiej połowie roku będziemy go wdrażać w około 30 sklepach - mówi Wirtualnemedia.pl Tareck Ouabi, prezes Carrefour Polska.

PP
PP
Udostępnij artykuł:

Format Maxi to koncept sklepów Carrefoura obecnych w Brazylii. Centrala we Francji jesienią ub.r. zdecydowała, że rozwiązania w nim zastosowane będą wdrażane w całej sieci Carrefour w formie metody Max. Zapisano to w ogłoszonej Strategii Carrefoura 2026.  

Chodzi tutaj o redukcję asortymentu żywnościowego o 20 proc. i postawienie na marki własne. Mocne cięcia mają dotyczyć oferty non-food - tym przypadku asortyment ze stałej oferty ma zostać pomniejszony o 40 proc. Natomiast w ramach niestałego asortymentu aż 50 proc. mają stanowić marki własne.

- Redukujemy zdublowane produkty które nie rotują dobrze. Zwiększamy miejsce dla naszej marki własnej - mówi Wirtualnemedia.pl Tareck Ouabi, prezes Carrefour Polska.

- Maxi to właściwie metoda, która pozwala zwiększać wydajność pracy i jej komfort - mówi Ouabi - Dziś np. towarujemy sztuka po sztuce, a potem będzie towarować z wykorzystaniem kartonów - dodaje. To trochę upodabnia hipermarket do dyskontów, gdzie też część asortymentu jest eksponowana w kartonach.

Testy Maxi w trzech sklepach w Polsce

Praktyka Maxi testowana w trzech hipermarketach Carrefoura w Polsce: na warszawskim Bemowie (to jedyny dwupoziomowy hipermarket sieci w naszym kraju), w Szczecinie i w Krakowie przy ul. Witosa. - W I kwartale wdrożyliśmy w nich Maxi. W II kwartale przyglądamy się temu. W drugiej połowie roku będziemy wdrażać Maxi w około 30 sklepów - mówi Ouabi.

Konceptu Maxi nie ma oficjalnie w nowym hipermarkecie kompaktowym, który ruszył w środę 31 maja br. w warszawskiej galerii Plac Unii. Zastosowano w nim jednak jego elementy np. chipsy są już sprzedawane z kartonów, ustawionych na regałach. 

Łącznie w Polsce sieć Carrefour ma ponad 900 sklepów w różnych formatach oraz sklep internetowy.

W I kwartale br. firma Carrefour zanotowała w Polsce „silny” wzrost sprzedaży mimo wysokiej bazy z ub.r. Na naszym rynku łączne przychody handlowego giganta wyniosły 527 mln euro.

PP
Autor artykułu:
PP
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online