Carrefour rusza z ogólnopolską akcją edukacyjną Nutri-Score

Carrefour Polska rozszerza asortyment produktów marek własnych, na których znajdują się oznaczenia systemu Nutri-Score oraz przystępuje do ogólnopolskiej kampanii promującej ten system w Polsce.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Carrefour rusza z ogólnopolską akcją edukacyjną Nutri-Score

Firma, wspólnie z renomowanymi instytucjami naukowymi, organizacjami społecznymi, producentami żywności oraz innymi sieciami handlowymi, będzie dalej promować rzetelny i zrozumiały system znakowania żywności, aby zachęcać Polaków do zdrowego jedzenia.

Obecnie w sprzedaży sieć oferuje ponad 200 takich produktów, które pomagają klientom szybko i łatwo ocenić ich wartość odżywczą za pomocą czytelnych kolorów i liter. Na podstawie zawartości poszczególnych składników, produkty przypisywane są do jednej z 5 klas – od A do E, gdzie klasa A określa produkty najbardziej odżywcze, a klasa E te najmniej odżywcze. Przy nadawaniu oznakowania produktom pod uwagę brane są również zawartości takich składników jak owoce, warzywa, błonnik czy białko, których spożywanie ma duże znaczenie dla prawidłowej diety człowieka.

- System Nutri-Score jest ważnym elementem strategii rozwoju marek własnych Carrefour oraz polityki zrównoważonego rozwoju całej naszej Grupy, która kładzie duży nacisk na promocję zdrowego stylu życia i prawidłowego żywienia. Z jednej strony pomagamy naszym klientom w zmianie nawyków żywieniowych, edukujemy oraz zapewniamy szeroki dostęp do informacji o sprzedawanych produktach, a z drugiej inwestujemy w podwyższanie jakości naszych produktów własnych, m.in. usuwając z nich kontrowersyjne składniki - mówi Marek Lipka, dyrektor handlowy Carrefour Polska. Dodaje, że celem sieci jest oznaczenie wszystkich produktów marek własnych Carrefour systemem Nutri-Score, a także upowszechnienie tych oznaczeń wśród klientów.

Świadome decyzje żywieniowe

Dlatego też Carrefour przystąpił do startującej ogólnopolskiej kampanii Nutri-Score. Jej inicjatorami są Instytut „Pomnik-Centrum Zdrowia Dziecka”, Polskie Towarzystwo Dietetyki oraz Federacja Konsumentów, a wśród partnerów obok Carrefour Polska  także firma Danone.

Celem akcji jest wspieranie konsumentów w podejmowaniu świadomych decyzji żywieniowych opartych na wiedzy o wartości żywieniowej poszczególnych produktów i ich miejscu w prawidłowej diecie. Będzie ona prowadzona przez grupę inicjatorów a także przez dołączających do niej partnerów w różnych kanałach komunikacji z użyciem hasła „#prostewybory.

Inicjatorzy i partnerzy akcji będą wykorzystywać posiadane przez siebie kanały komunikacji – własne strony internetowe, media społecznościowe czy materiały drukowane. Częścią działań komunikacyjnych jest również strona nutriscore.pl, na której można zapoznać się m.in. ze szczegółowym opisem systemu. W inicjatywę tę wciąż mogą włączyć się kolejne instytucje i przedsiębiorstwa, Kampania ma charakter ciągły i otwarty.

Pod szyldem Carrefour działa w Polsce ponad 900 sklepów w 6 formatach: hipermarketów, supermarketów, sklepów hurtowo-dyskontowych, osiedlowych i specjalistycznych oraz sklepu internetowego. Carrefour jest w Polsce również właścicielem sieci 20 centrów handlowych o łącznej powierzchni ponad 230 000 GLA oraz sieci ponad 40 stacji paliw.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"