CBS i Viacom będą rozmawiać o połączeniu. Celem zwiększenie konkurencyjności na rynku

Szefowie koncernów CBS oraz Viacom  rozpoczną negocjacje w sprawie połączenia obu firm – wynika z nieoficjalnych informacji. Biznesowa integracja spółek ma pozwolić na osiągnięcie lepszych parametrów finansowych i zwiększyć konkurencyjność nowego podmiotu na amerykańskim rynku w walce m.in. o prawa do transmisji rozgrywek NFL.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
CBS i Viacom będą rozmawiać o połączeniu. Celem zwiększenie konkurencyjności na rynku

Informacje na temat negocjacji toczących się pomiędzy CBS a Viacom dostarczyła stacja CNBC opierając się na własnych źródłach. Zgodnie z doniesieniami obie firmy kontrolowane przez rodzinę magnata medialnego Sumnera Redstone’a mają rozpocząć konkretne rozmowy w połowie czerwca br. Zostały one zainspirowane przez Shari Redsotne, córkę Sumnera Redstone’a, która zasiada obecnie w zarządach zarówno CBS, jak i Viacomu.

Zdaniem Shari Redstone połączenie obu spółek mogłoby przynieść szereg korzyści. Wśród nich są większa stabilność finansowa oraz poprawa konkurencyjności CBS i Viacomu na amerykańskim rynku. Chodzi m.in. o lepszą pozycję przy zakupie praw do transmisji ligi NFL, o które ubiegają się także Amazon oraz Facebook.

Według planów szefem nowej firmy powstałej z połączenia CBS i Viacom miałby zostać Bob Bakish, obecny dyrektor wykonawczy Viacom.

 

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

PepsiCo wkracza do świata F1 z Mercedesem

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Pięć państw bojkotuje Eurowizję. Powodem dopuszczenie Izraela

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

Łukasz Miętus z Media Direction OMD do BYD Polska

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii

DoubleVerify rozszerza integrację z Microsoft Advertising. Nowe pomiary i automatyzacja kampanii