Cennik TVP na październik: 106 tys. zł za spot przed „M jak miłość”

W październikowym cenniku reklamowym Telewizji Polskiej najdroższy jest blok przed nowymi odcinkami serialu „M jak miłość”. Ogółem ceny spotów są o 9 proc. wyższe niż rok wcześniej.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

Za 30-sekundową reklamę przed nowymi odcinkami „M jak miłość” – nadawanymi przez TVP2 w poniedziałkowym, wtorkowym i środowym prime timie wieczornym – trzeba zapłacić 106,7 tys. zł. Natomiast taki spot po tym serialu kosztuje 99 tys. zł. Przypomnijmy, że w cenniku na wrzesień takie reklamy kosztowały od 90 do 96 tys. zł (więcej na ten temat), a w ofercie na październik ub.r. – od 80 do 90,5 tys. zł. Zdecydowanie tańsze są reklamy przy innym polskim serialu TVP2 – „Barwach szczęścia”. Cena 30-sekundowego spotu po jego nowych odcinkach wynosi od 81,5 do 82,2 tys. zł, podczas gry rok temu wahała się od 45,8 do 67,3 tys. zł.

Z kolei w TVP1 najdroższy jest blok reklamowy przed serwisem sportowym po głównym wydaniu „Wiadomości” w poniedziałki i przed prognozą pogody w niedziele. Za 30-ekundowy spot przed poniedziałkowym „Sportem” trzeba zapłacić 93,2 tys. zł, podczas gdy w inne dni taka reklama kosztuje najwyżej 89,3 tys. zł. Natomiast cena półminutowego spotu przed niedzielną prognozą pogody wynosi 92,2 tys. zł. W cenniku na październik ub.r. taka reklama przed niedzielnym „Sportem” kosztowała 68,6 tys. zł, a przed niedzielną „Pogodą” – 68,4 tys. zł.

Z seriali nadawanych przez TVP1 najdroższa dla reklamodawców jest „Miłość nad rozlewiskiem” – 30-sekundowy spot przed niedzielnymi odcinkami kosztuje 69,9 tys. zł, czyli o 12,2 tys. zł więcej niż rok wcześniej. Natomiast taka reklama po niedzielnych odcinkach „Ojca Mateusza”, kończących się ok. 18:10, kosztuje 62,1 tys. zł, a przed ich czwartkowymi emisjami w prime timie po 20:00 – 58,2 tys. zł.

Również 58,2 tys. zł wynosi cena półminutowej reklamy przed „Magazynem Ekspresu Reporterów” nadawanym w TVP2 we wtorkowe wieczory. Taki spot przed emitowanym o tej porze w poniedziałki programem „Tomasz Lis na żywo” kosztuje 55,3 tys. zł. Natomiast cena 30-sekundowej reklamy w przerwie meczu piłkarskiego Ekwador-Polska, który TVP1 pokaże wieczorem we wtorek 12 października, wynosi 56,3 tys. Tyle samo kosztuje taki spot po niedzielnych odcinkach teleturnieju „Jaka to melodia?”. Z kolei za 30-sekundową reklamę po poniedziałkowych emisjach show „Kocham Cię, Polsko!” trzeba zapłacić 52,2 tys. zł.

W TVP Info najdroższe bloki reklamowe są w wieczornym paśmie informacyjnym – cena 30-sekundowego spotu wynosi nawet 3,5 tys. zł. Ogółem stawki w październikowym cenniku reklamowym wszystkich kanałów Telewizji Polskiej  są średnio o 9 proc. wyższe niż rok temu. Biuro Reklamy TVP podkreśla jednocześnie, że koszt zakupu CPP zmalał o 6 proc. w porównaniu do września br.

Sprzedaż reklam w TVP na październik rozpoczęła się 17 września, kiedy można było realizować buking cenników tunelowych i prebuking cenników. 20 i 21 września można również kupować czas bezpośrednio z cennika. 22 września będzie prowadzony buking pakietów premium i pakietów ratingowych, a od 23 września – buking pakietów KZP.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"