Chiński rynek reklamowy w górę

Wydatki na reklamę w Chinach będą w najbliższych latach rosły wdwucyfrowym tempie.

km
km
Udostępnij artykuł:

Chiński oddział firmy KPMG szacuje, że w bieżącym roku wartośćrynku reklamy w Chinach zwiększy się o 22 procent do poziomu 31,7miliarda dolarów, a w roku 2009 o kolejne 19,5 procenta do poziomu37,9 miliarda dolarów - informuje serwis Media Life.

Przyszły rok ma przynieść wzrost reklamowych nakładów wewszystkich medialnych sektorach. Przykładowo telewizja ma zanotowaćwzrost o 16 procent, radio o 33,4 procenta, czasopisma o 20procent, a outdoor o 26,3 procenta. Nawet w przypadku słaboradzącej sobie pod tym względem na rozwiniętych rynkach prasycodziennej wydatki na reklamę w Chinach mają się zwiększyć o 5procent.

Najlepiej wygląda sytuacja w przypadku internetu, gdzie KPMGszacuje wzrost nakładów reklamowych o 65,3 procenta w bieżącym roku(do 2,3 miliarda dolarów) oraz o 40,4 procenta w roku 2009 (do 3,2miliarda dolarów).

Obecnie w Chinach jest 253 miliony użytkowników internetu, zczego 97 milionów korzysta z łącz szerokopasmowych. 100 milionówChińczyków pisze w internecie własne blogi, a 120 milionów gra wgry online. Jednocześnie tylko 19,4 procenta ogółu chińskiejpopulacji loguje się do sieci, co daje duże pole do wzrostu wnajbliższych latach.

źródło: Media Life

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim