Ciekawość to według Polek pierwszy stopień do wiedzy

Polki oceniają jako pierwszy stopień nie do piekła, lecz do wiedzy i przygody. Według respondentek ciekawość pomaga zrozumieć świat oraz mobilizuje do samodoskonalenia - wynika z badania TNS OBOP.

km
km
Udostępnij artykuł:

Badanie wykazało, że kobiety w Polsce oceniają ciekawość pozytywnie. Ciekawość to już nie pierwszy stopień do piekła, a do wiedzy (43 proc.), przygody (25 proc.) czy mądrości (12 proc.).

Tylko nieliczna grupa respondentek kojarzy ciekawość z negatywnymi emocjami: tragedią – 10 proc. oraz zdradą – 7 proc.

grafika

Respondentki wskazują pozytywne strony ciekawości. 63 proc. kobiet uważa, że ciekawość pomaga zrozumieć otaczający nas świat. Blisko 50 proc. przyznaje, że to właśnie ciekawość mobilizuje do samodoskonalenia oraz powoduje zmiany w życiu.

 

grafika

Ponad 60 proc. ankietowanych ocenia pozytywnie ciekawość u innych kobiet. Zaledwie 5 proc. uznało, że jest ona zjawiskiem zdecydowanie negatywnym.

 

grafika

Polki mają bardzo zachowawcze, racjonalne podejście do zaspokajania własnej ciekawości. Ponad połowa z nich nie działa spontanicznie, zawsze kalkulując zyski i straty danej decyzji czy działania.

 

grafika

Pomimo tego, że Polki oceniają ciekawość jako zjawisko pozytywne, motywujące do działania i pozytywnych zmian w życiu, wciąż dostrzegają negatywne aspekty ciekawości.

81 proc. kobiet pytanych o negatywne strony ciekawości uznało, że jest cienka granica między ciekawością, a wścibstwem. 47 proc. respondentek uważa, że ciekawość łączy się z chęcią ingerowania w czyjeś życie (58 proc. kobiet, które mieszkają same oraz 51 proc. respondentek nie posiadających partnera), 41 proc. zaś jest zdania, że przez ciekawość można kogoś urazić.

 

grafika

Blisko 70 proc. kobiet określa się jako osoby ciekawe. Tylko 3 proc. uważa zdecydowanie, że nie są ciekawe.

 

grafika

Polki deklarują, że charakter i osobowość mają większe znaczenie niż wygląd. Ciekawe kobiety wyróżnia także sposób życia – 21 proc., czy takie cechy jak spontaniczność, otwartość, optymizm – 13 proc.

 

grafika

Polki nie tylko uważają się za osoby ciekawe, ale są też zadowolone ze swojego życia i ról społecznych. 34 proc. kobiet nie jest ciekawych, jakby to było być kimś innym. Odsetek ten jest jeszcze wyższy wśród kobiet z wykształceniem podstawowym (42 proc.), posiadających dziecko (40 proc.) i mieszkających z partnerem (40 proc.).

 

grafika

Opinia innych jest dla kobiet szczególnie ważna. 63 proc. z nich chciałoby wiedzieć, co naprawdę myślą o nich koleżanki. Kobiety w mniejszym stopniu zainteresowane są życiem rodzinnym i zawodowym swych przyjaciółek (16 proc.) i ich życiem intymnym (13 proc.).

 

grafika

Blisko 64 proc. kobiet przyznaje, że są sytuację, kiedy zżera je ciekawość. Kobiety najczęściej nie mogą wytrzymać, gdy czegoś nie wiedzą - 19 proc. (22 proc. z wykształceniem średnim) lub gdy ciekawość jest związana z bliskimi osobami.

 

grafika

 

grafika

Ponad 50 proc. kobiet pytanych o swoją przyszłość jest ciekawych, czy uda im się zrealizować swoje marzenia. 17 proc. kobiet ciekawi natomiast, kim będzie ich dziecko (29 proc. wśród kobiet posiadających już dzieci oraz 27 proc. wśród mieszkających z partnerem).

 

grafika

Kobiety pozostające w stałych związkach najbardziej ciekawe są jak zmotywować swojego partnera do działań, czy innych zachowań, na których im zależy. Singielki ciekawe są natomiast jak wzbudzić w mężczyznach zainteresowanie.

 

grafika

Z badania wynika, że kobiety są zadowolone z własnego życia uczuciowego. Polki są szczęśliwe w swoich związkach i nie myślą o zmianie partnera. 46 proc. kobiet w ogóle się nie zastanawiało, jakby to było mieć romans. Odsetek ten jest jeszcze większy (50 proc.) wśród kobiet mieszkających z partnerem. Jedna na pięć kobiet nie mających stałego partnera jest ciekawa romansu z nieznajomym.

grafika

"Raport Ciekawości Redd`s 2011" został przygotowany przez ośrodek badawczy TNS OBOP z inicjatywy Ambasady Ciekawości Redd`s. Badanie zrealizowano w okresie od czerwca do sierpnia 2011 r. na grupie 1000 kobiet w wieku 18-35 lat. Projekt badawczy łączył metodologię badań jakościowych i ilościowych oraz składał się z 3 etapów: fora internetowe, reprezentatywne badanie ilościowe na 1000 kobiet realizowane metodą CAWI, blogi internetowe (na których kobiety prowadziły pamiętnik online, dzieląc się swoimi ciekawościami).

Raport jest jednocześnie zwieńczeniem ogólnopolskiej kampanii pod hasłem "Ciekawość pierwszy stopień do Redd’sa". Kampania rozpoczęła się wiosną br. i objęła spoty telewizyjne, działania BTL o charakterze eventowym, wsparcie PR oraz obecność marki w internecie (więcej na ten temat). 

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów