Citibank Handlowy stawia na małych i średnich przedsiębiorców

Citibank Handlowy chce być bankiem małych i średnich przedsiębiorstw. Będzie zabiegał także o zamożniejszych klientów z dużych i średnich miast. Dzięki ubiegłorocznej restrukturyzacji władze spółki są przygotowane na ciężki rok i liczą, że zyski w tym roku będą podobne do tych z 2012 roku.

Newseria / pr
Newseria / pr
Udostępnij artykuł:

Nowych klientów Citibank Handlowy chce przyciągnąć wprowadzając nowe produkty. Najważniejszy kierunek rozwoju banku to digitalizacja, dzięki której klient będzie mógł mobilnie korzystać z konta. Na koniec 2012 roku z bankowości mobilnej korzystało 111 tys. klientów indywidualnych banku. Nowością ma być łatwiejszy dostęp do rachunku zagranicą, dzięki współpracy z globalną siecią Citi.

 – W połowie roku planujemy wprowadzenie systemu, który poza tym, że będzie ważnym instrumentem transformacji cyfrowej dla klientów, będzie również oknem na wprowadzenie funkcjonalności pozwalającej umiędzynarodowić naszych klientów, czyli być z naszymi klientami nie tylko w Polsce, ale również w tych krajach, do których wyjeżdżają, pracują bądź dłużej odpoczywają – podkreśla Sławomir Sikora, prezes banku.

Rok 2012 Citibank zamknął wynikiem na poziomie blisko 1 mld zł, czyli o jedną trzecią większym niż 2011. Jak podkreśla prezes, to najlepszy wynik w giełdowej historii banku. Zyski Citi na rynkach finansowych wzrosły o 93 procent. Bank osiągnął najlepsze wyniki w segmencie transakcji walutowych oraz obligacji i bonów skarbowych. Jednocześnie Sławomir Sikora zaznacza, że to zasługa również restrukturyzacji, którą bank przeprowadzał w ostatnich miesiącach.

 – Bank dzisiaj jest właściwie zorganizowany. Restrukturyzacja przygotowała bank na to spowolnienie, które nastąpiło w drugiej połowie 2012 roku, i które spodziewamy się wszyscy, że będzie również w 2013 roku. Ja dzisiaj nie przewiduje potrzeby tak dużej skali restrukturyzacji w roku 2013 – przekonuje prezes Citibanku.

Władze liczą na to, że dobre wyniki mimo wszystko uda się powtórzyć w 2013 roku. Tym razem priorytetem banku będzie pozyskiwanie nowych klientów z sektora małych i średnich przedsiębiorstw, jak i klientów detalicznych ze średnich i dużych miast.

 – Główny sukces to budowanie relacji z klientami, zarówno korporacyjnymi, jak i z docelową dla nas grupą klientów indywidualnych, czyli klientów, którzy mieszkają w dużych miastach powyżej 100 tys. mieszkańców, i którzy relatywnie cieszą się dobrą sytuacją materialną. Patrzymy również na tych, których pozycja zawodowa, perspektywy zawodowe będą czynić te osoby atrakcyjnymi dla nas klientami w przyszłości – tłumaczy Sławomir Sikora.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"