Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Z najnowszego raportu WPP Media wynika, że stabilność rynku płatnej telewizji w Polsce utrzymują: sport na żywo, pakiety internetowe oraz rosnąca rola serwisów streamingowych.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele
Nowy raport WPP o płatnej telewizji

Ostatnie badanie WPP Media pokazuje, że rynek płatnej telewizji w Polsce pozostaje w równowadze pomimo dynamicznych zmian. Kluczowe znaczenie mają tu transmisje sportowe na żywo, integracja usług internetowych oraz możliwość korzystania z platform streamingowych w ramach oferty operatorów kablowych i satelitarnych.

To właśnie dzięki tym elementom operatorzy nadal przyciągają szeroką grupę odbiorców.

Sport napędza płatne subskrypcje
Sport napędza płatną telewizję © Licencjodawca

Jedna piąta klientów myśli o rezygnacji

Przez ostatni rok 22 proc. klientów płatnej telewizji rozważało rezygnację z abonamentu, a 20 proc. widzów telewizji naziemnej myślało o dołączeniu do operatorów pay TV.

Z raportu WPP Media wynika, że zmiany na rynku napędza nie tylko oferta programowa, ale też dostęp do nowoczesnych rozwiązań, takich jak internet w pakiecie czy łatwy zakup subskrypcji streamingowych.

Grupą najczęściej zastanawiającą się nad rezygnacją z płatnej telewizji są młodzi mieszkańcy miast, zwłaszcza rodzice dzieci w wieku 2–12 lat. O ile kilka lat temu rodziny stanowiły kluczową bazę klientów operatorów, dziś coraz częściej sięgają po serwisy streamingowe jako podstawową rozrywkę dla dzieci i dorosłych.

Zbyt wysoka cena

Wśród powodów rozważania tzw. cord-cuttingu klienci wymieniają wysoką cenę abonamentu, niewielką ilość czasu spędzanego przed telewizorem i niezadowolenie z oferty. Alternatywą staje się bezreklamowy streaming. Najczęściej taki wybór rozważają posiadacze dwóch lub więcej subskrypcji (np. Netflix, HBO Max, Prime Video), choć część z nich docenia możliwość zakupu ich właśnie przez operatorów.

W które stacje najchętniej inwestują użytkownicy?
W które stacje najchętniej inwestują użytkownicy? © Licencjodawca

Jednym z głównych atutów pozostających przy płatnej telewizji są popularne kanały – TVN 24, National Geographic, HBO, Canal+ czy Polsat Sport. Ważną rolę odgrywają również pakiety łączone z internetem – aż dwie trzecie klientów operatorów korzysta równocześnie z obu tych usług. Sport na żywo to zaś główny czynnik utrzymujący wysoką oglądalność kanałów tematycznych.

Ciekawą tendencją jest także to, że streaming, zamiast wypierać płatną telewizję, bywa powodem do wyboru jej oferty przez nowych klientów. Wśród osób rozważających dołączenie do operatorów pay TV aż co piąta wskazuje możliwość wygodnego zakupu streamingu w pakiecie jako decydujący argument.

Zjawisko to jest widoczne także na innych rynkach Europy Środkowej, gdzie operatorzy telewizyjni aktywnie współpracują z platformami streamingowymi, zwłaszcza wśród starszych widzów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"