Coca-Cola najsilniej reklamowanym napojem gazowanym, Hellena z największym wzrostem

Przez pierwsze pięć miesięcy br. producenci napojów gazowanych wydali na reklamy blisko jedną piątą więcej niż rok wcześniej. Najmocniej reklamowaną marką jest niezmiennie Coca-Cola, mimo że jej właściciel obniżył wydatki. Największy wzrost nakładów na promocję zanotowała Hellena produkowana przez Colian.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola najsilniej reklamowanym napojem gazowanym, Hellena z największym wzrostem
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do maja br. producenci napojów gazowanych wydali na reklamę w tradycyjnych mediach 110,8 mln zł, czyli 19,2 proc. więcej niż w tym samym czasie 2015 roku - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Najwięcej przeznaczyli na reklamy w telewizji (72,5 mln zł), zwiększając obecność na szklanym ekranie o 17,7 proc. w skali roku. Więcej wydali też w kinach (wzrost o 34,9 proc.,do 26,5 mln zł), na outdoorze (o 20,6 proc., do 6,1 mln zł) i w radiu (o 39,9 proc., do 1,02 mln zł).

Znacząco zredukowali nakłady na reklamę w magazynach - o 22,6 proc., do 4,5 mln zł. W tym roku nie wydawali nic w dziennikach.

Najwięcej na reklamę w mediach tradycyjnych przeznaczył koncern Coca-Cola Poland Services 64,4 mln zł. Było to 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Prawdopodobnie część inwestycji marketer przeniósł na czerwiec i lipiec w związku z Euro 2016, którego jest sponsorem.

Drugim największym pod względem wydatków na reklamę producentem napojów gazowanych jest firma Pepsi-Cola General Bottlers Polska, która w tym roku zwiększyła wydatki na marketingowe wsparcie o 50,9 proc., do 35,3 mln zł. Trzecie miejsce na reklamowym podium przypadło firmie Colian z wydatkami w wysokości 7,4 mln zł - wyższymi o 93,9 proc. w porównaniu z rokiem ub.

Do czołówki największych reklamodawców branży napojów gazowanych trafiły też firmy Orangina Schweppes Polska (2,1 mln zł) oraz Zbyszko Company (1,5 mln zł).

W omawianym okresie najsilniej promowaną marką napoju gazowanego była Coca-Cola. Jej reklamy warte były w tym czasie 61,1 mln zł (18,6 proc. więcej niż rok wcześniej).

Ponad dwa razy mniej kosztowały reklamy głównego konkurenta lidera, czyli marki Pepsi - 28,1 mln zł (wzrost o 20,3 proc.). W maju rozpoczęła się globalna kampania tego napoju obejmująca emisję stu pięciosekundowych reklam z emotikonami.

Trzecią pod względem wydatków reklamowych marką napojów gazowanych była w tym roku oranżada Hellena. Firma Colian, przeznaczyła na jej wsparcie 7,4 mln zł, czyli 93,9 proc. więcej niż w ub.r.

Wiosną Hellena była promowana w ramach lokowania produktu w wybranych programach telewizyjnych, m.in. w talk show „Kuba Wojewódzki”. Obecnie trwa jej kampania reklamowa z udziałem Wojewódzkiego.

Reklamy Mirindy (Pepsi-Cola) kosztowały 7,1 mln zł, a Fanty (Coca-Cola Poland Services) - 3,3 mln zł. Ta ostatnia marka obecnie jest promowana akcją pod hasłem „Wkręć się do zabawy” - w reklamach można zobaczyć nowe butelki napoju.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"