Coca-Cola znacznie zwiększa wydatki marketingowe

Koncern Coca-Cola planuje utrzymać inwestycje marketingowe w ciągu ostatnich trzech miesięcy 2022 roku po „znaczącym” wzroście wydatków w trzecim kwartale, ponieważ chce utrzymać „długoterminową kondycję firmy” w nadchodzącym 2023 roku - poinformował dyrektor generalny firmy James Quincey.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Coca-Cola znacznie zwiększa wydatki marketingowe

Podczas rozmowy z inwestorami dyrektor generalny Coca-Coli James Quincey i jej dyrektor finansowy John Murphy powiedzieli, że Coca-Cola "stawia na wzrost na najwyższym poziomie, ponieważ radzi sobie z obecnymi wyzwaniami makroekonomicznymi".  Podkreślili, że głównym motorem tego są inwestycje marketingowe.

Po „znacznym zintensyfikowaniu” inwestycji marketingowych skierowanych do konsumentów w ciągu ostatnich trzech miesięcy, producent napojów zdradził, że widać już, że wydatki te opłaciły się, m.in. w przypadku marki Sprite, której wartość osiągnęła obecnie 1 miliard dolarów.

Coca-Cola odnotowała 10 proc. wzrost przychodów netto w III kwartale br. do 11,1 mld dolarów, zaś wolumen sprzedaży wzrósł o 4 proc. Firma podniosła swoje całoroczne prognozy i obecnie oczekuje organicznego wzrostu przychodów na poziomie 14-15proc..

Szefowie koncernu zaznaczyli, że w ostatnim kwartale tego roku wydatki marketingowe pozostaną priorytetem dla firmy, która przygotowuje się na "wymagający 2023 rok".

- Inwestujemy w marketing skierowany do konsumentów, aby zapewnić szybki start na przyszły rok – powiedział Murphy.

James Quincey dodał: - Sukces naszego modelu marketingowego opiera się na dwóch kluczowych elementach: połączeniu okazji i punktów pasji w celu zwiększenia zaangażowania oraz wykorzystaniu eksperymentów do optymalizacji naszego marketingu.

Cięcia budżetów niewykluczone na poszczególnych rynkach

Coca-Cola zaczyna dostrzegać zmiany zachowań konsumenckich, szczególnie w Europie, gdzie niektórzy przechodzą na produkty marki własnej, a konsumenci zmieniają sposób kupowania lub spożywania napojów, na przykład odchodząc od konsumpcji poza domem. Pomimo takich zmian w otoczeniu Coca-Cola jest przekonana o swojej zdolności do odniesienia sukcesu.

- Po upływie kilku miesięcy tego roku nadal widzimy wielką szansę dla naszej branży. Alokujemy zasoby w zdyscyplinowany sposób, aby zwiększać udział – powiedział Quincey.

Dodał, że podstawową strategią firmy w zakresie radzenia sobie z „dynamicznym” środowiskiem gospodarczym w 2023 r. będzie „pochylenie się w kierunku wzrostu”. Firma nie wyklucza jednak cięcia wydatków marketingowych na poszczególnych rynkach, jeśli zajdzie taka potrzeba.

 - Jeżeli są części świata, w których okoliczności nie zasługują na dalsze wysokie poziomy inwestycji marketingowych i są powody, aby się wycofać, to absolutnie będziemy opierać się na naszym doświadczeniu, aby wprowadzić te zmiany w danym momencie -  przekazał Quincey.

Dodał, że firma wykorzystuje swoje kompetencje w obszarach takich jak marketing i innowacje, a także w zarządzaniu wzrostem przychodów i architekturze pakietów cenowych, aby „zmaksymalizować przystępność cenową” dla swoich konsumentów.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"