Coraz więcej Polaków codziennie słucha radia. Liderem RMF FM (raport za I półrocze)

W I półroczu br. średni czas słuchania radia wzrósł o 6 minut. Udane półrocze zaliczyły RMF FM, VOX FM, Trójka i TOK FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Średni dobowy czas słuchania radia w I półroczu 2015 roku (w grupie wiekowej od 15 do 75 lat) wyniósł 4 godziny i 32 minuty. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej wynik ten zwiększył się o 6 minut (czyli o 2,31 proc.) - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Natomiast średni dobowy zasięg słuchalności radia (słuchanie radia przez minimum 15 minut) wyniósł 74 proc., po wzroście o 1,23 proc. (w I półroczu ub.r. radio docierało do 73,1 proc. osób).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/duzy-spadek-radia-zet-i-radia-maryja-zyskaly-trojka-vox-fm-i-tok-fm ##

Udział RMF FM pod względem słuchania w okresie od stycznia do czerwca 2015 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 24,9 proc., po wzroście względem analogicznego okresu rok wcześniej o 4,18 proc.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po spadku o 13,92 proc.Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,4 proc., po spadku o 3,09 proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 7,8 proc. Udział PR 3 poszedł do góry o 5,41 proc. W I półroczu ub.r. stacja ta była piąta.

Z kolei na piątą lokatę spadła Eska - najwyżej sklasyfikowana w zestawieniu sieć. Jej udział w badanym okresie wyniósł 7,5 proc. (bez zmian w porównaniu do I półrocza ub.r.).

Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogło Radio ZET Chilli, które awansowało z jedenastej na dziesiątą lokatę. Udział tej rozgłośni zwiększył się o 200 proc. do 0,3 proc.

Z kolei najwięcej straciło Radio Plus, które spadło z miejsca 21. na 20. Stacja ta w I półroczu br. odnotowała spadek udziału, wynoszący 25 proc. do 1,8 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/spadek-radia-eska-i-zlote-przeboje-zet-chilli-o-200-proc-do-gory-dane-sieci-radiowych-za-ii-kwartal ##

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele