„Cosmopolitan” to magazyn adresowany głównie do kobiet, ukazuje się na rynku od 1886 r. Przez wiele lat właścicielem tytułu była firma Schlicht & Field, obecnie wydawcą „Cosmopolitana” jest wydawnictwo Hearst Communications.
Paywall za 2 dolary miesięcznie
Pandemia koronawirusa uderzyła w światowy segment prasowy, w tym także w wydawcę „Cosmopolitana”, choć spółka ta przeżywała problemy jeszcze przed masowym kryzysem związanym z Covid-19. Przykładem może być fakt, że w listopadzie 2019 r. zamknięte zostało polskie wydanie „Cosmopolitana” prowadzone na naszym rynku przez Marquard Media Polska.
Teraz zapowiedziano zmiany w dostępie do elektronicznej wersji magazynu „Cosmopolitan”. W serwisie internetowym oraz w aplikacji pojawi się tzw. metered paywall.

W ramach nowego systemu użytkownicy będą mogli za darmo przeczytać do czterech artykułów publikowanych na platformie „Cosmopolitana”. Po wyczerpaniu limitu konieczne będzie wykupienie subskrypcji kosztującej miesięcznie 2 dol.
Internauci otrzymają także ofertę opłacenia rocznego abonamentu w wysokości 20 dol., która pozwoli im co miesiąc otrzymywać także drukowaną wersję magazynu.
Jessica Pels, redaktor naczelna „Cosmopolitana” zapewnia że cyfrowa subskrypcja magazynu jest dla czytelników korzystna, bowiem każdego dnia w serwisie pojawia się ok. 30 nowych artykułów, a roczna prenumerata tradycyjnej wersji tytułu kosztuje 12 dol. rocznie.
„Cosmopolitan” jest drugim magazynem który Hearst zamierza ukryć za paywallem. Wcześniej wydawca wprowadził płatny dostęp do magazynu „Runner’s World‘s” w cenie 5 dol. miesięcznie lub 50 dol. na rok.












