Nakłady na reklamę w aplikacjach mobilnych mają zwiększyć się z 201 mld dolarów w 2022 roku do 425 mld dolarów w roku 2026.
Zdaniem analityków, pomimo zmian w zakresie prywatności wprowadzonych przez Google i Apple, które ograniczają skuteczne targetowanie reklam, wciąż istnieją tutaj duże możliwości. Przykładowo, dostępność SKAdNetwork na platformę iOS daje reklamodawcom okazję do zdobycia zagregowanych danych, dzięki czemu mogą lepiej targetować obszary wzrostu, takie jak aplikacje child-safe.
Firma badawcza podkreśla, że celem marek jest zdobycie zaufania konsumentów, a to zachęca je do przejrzystości w zakresie polityk dotyczących zasad gromadzenia, przechowywania i użytkowania danych.

Juniper Research zakłada, że nakłady na reklamę desktopową wzrosną w prognozowanym okresie z 97 mld dolarów do 142 mld dolarów. Wzrost ma być możliwy nawet w obliczu przekierowania przez firmy wydatków bardziej w stronę urządzeń przenośnych oraz wdrożenia przepisów o ochronie danych mających wpływ na zasady dotyczące plików cookie.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wydatki-na-reklame-internetowa-w-polsce-2021-rok-wzrost-co-dominuje,7170041537070721a ##
Ponadto, firma badawcza wskazuje, że kluczowym kanałem dla reklamodawców jest wideo. W najbliższych czterech latach nakłady na reklamę wideo mają wzrosnąć o 63 proc. To efekt sukcesu i rosnącej popularności usług typu TikTok czy YouTube Shorts. Dlatego marketerzy są zachęcani do optymalizowania reklam wideo pod konsumpcję na smartfonach i tabletach, co przełoży się na maksymalny zwrot z inwestycji.











